تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» که به دنبال اکران در جشنواره فیلم فجر همزمان با آیین گشایش هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت در سینماهای منتخب ۳۱ استان کشور نمایش داده شد، گفت: این فیلم سخت‌ترین فیلم دقاغ مقدس بود که ساخته شده است.

 تهیه‌کننده فیلم «اتاقک گلی»: سخت‌ترین فیلم دفاع مقدس را ساختیم +فیلم
به گزارش قدس آنلاین، داود صبوری اظهار داشت: ما در منطقه‌ای اتاقک گلی را فیلمبرداری کردیم که مربوط به شهر جوانرود بود و در زمان فیلمبرداری این شهر، ایجاد آشوب کرده بودند و در واقع ما باید در دو جبهه می‌جنگیدیم.

وی خاطرنشان کرد: ما هم در صحنه فیلم بودیم که باید فیلم جنگی می‌ساختیم و هم اینکه از وسط منافقان نجات پیدا کنیم که با جان سالم خودمان را به صحنه فیلمبرداری برسانیم.

صبوری گفت: نگاه بعدی که در این فیلم داشتیم تعامل میان کارگردان و تهیه‌کننده و دیگر عوامل بود. نهایت محبت و همکاری را با من داشتند و خیلی خوشحالم از این که اولین تجربه کاری محمد عسکری با من بود و در تمامی زمینه‌ها نهایت تشریک مساعی را داشتیم که با حداقل هزینه بتوانیم یک کار بزرگ و ماندگار مانند اتاقک گلی بسازیم که امروز شاهد این باشیم که فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت شد.

وی اضافه کرد: خوشحالم از این که تمام گروه کارگردانی و تهیه کنندگی و دیگر گروه‌هایی که در این فیلم نقش داشتند مجموعا همفکر و همراه بودند و هیچ‌گونه مشکلی بین اینها نبود و همین نگاهی است که در آینده نیز همراه خواهد بود.

صبوری گفت: خرسندم از این که در مراسمی که به زودی برگزار خواهیم کرد همگی دور هم جمع می‌شویم و جشن موفقیتمان را همراه با هم خواهیم بود.

فیلم اتاقک گلی موفق به کسب سه سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران، بهترین کارگردانی فیلم اول و بخش مقاومت جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و نیز جایزه آرمان ویژه شهردار تهران شده است.

این فیلم که در روستای برده رش شهرستان جوانرود فیلمبرداری شده، با محوریت دفاع مقدس و عملیات مرصاد بوده و هدف آن نشان دادن مقاومت مردم مظلوم کرمانشاه به ویژه مردم روستاهای شیان و دلو اسلام آباد غرب در برابر جنایات سازمان منافقین در عملیات مرصاد است.

داستان اتاقک گِلی در روستای شیان اسلام آباد غرب به‌صورت واقعی اتفاق افتاده است؛ خانه‌ای گلی که مردم در آنجا پناه گرفته بودند و از خود در مقابل حمله منافقین دفاع کردند که گروهان فدک لشکر ۲۷ سپاه با هلی‌برد هوایی برای قطع راه ارتباطی نیروهای منافقین با مرکز پشتیبانی‌شان به آنجا منتقل و برای دفاع از مردم روستای شیان در برابر منافقین وارد عملیات شدند. در دفاع از خانه‌ای گِلی که بیشتر مردم در آنجا پناه گرفته بودند، ۲۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.