استاندار خراسان رضوی گفت: مشکلات و مباحث مربوط به زائران باید شناسایی و رفع شود.

استاندار خراسان رضوی: مشکلات مربوط به زائران باید شناسایی و رفع شود

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری صبح امروز در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد، اظهار کرد: آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران و زائران در نوروز ١۴٠٢ وجود دارد و امیدواریم این میزبانی با کمترین مشکل انجام شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در مشهد باید تمهیدات لازم برای افزایش ماندگاری زائر اندیشیده شود.

وی بیان کرد: کارگروه ملی زیارت در مباحث زیرساختی و حل مشکلات روبنایی بسیار کارساز و موثرتر است و از ظرفیت‌های ملی برای مدیریت سفر در ایام نوروز استفاده می‌کنیم.

نظری افزود: امام رضا(ع ) محوریت سفر به مشهد است و هماهنگی لازم با آستان قدس باید وجود داشته باشد لذا شورای مشورتی مسوولان با حضور تولیت تشکیل و هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در قرارگاه استانی نیز تمهیدات لازم در حوزه سفر با حضور دستگاه‌های مختلف برای سفر امن و ایمن اندیشیده خواهد شد.

وی بیان کرد: ٨٠ درصد سفرهای نوروزی به صورت جاده ای است لذا ایمنی سفر در این حوزه و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ها در دستور است.

نظری گفت: در قرارگاه عملیاتی مشهد نیز تصمیم های نهایی برای افزایش کیفیت سفر در حوزه های مختلف از جمله حمل و تقل، اسکان، بازار و تامین کالاهای اساسی عملیاتی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: اصناف، اتحادیه ها و فعالان بازار نیز انصاف را در این ایام مدنظر داشته باشند تا در حق زائران اجحاف نشود.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی از مهمترین ارکان ستاد خدمات سفر است و باید ظرفیت‌های رسانه ای و فضای مجازی برای تحقق این مهم به کار گرفته شود.

میزبانی از ٣٠ میلیون زائر خارجی نیازمند نگاه ملی است

در ادامه مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این قرارگاه با اشاره به تشکیل کارگروه ملی زیارت در خراسان رضوی، اظهار کرد: با درایت دولت سیزدهم و پیگیری های استانی این کارگروه به ریاست رییس جمهوری تشکیل شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: میزبانی از ٣٠ میلیون زائر خارجی نیازمند نگاه ملی است که این مهم در کارگروه دنبال و در بخشهای مختلف به خصوص توسعه زیرساختی در این کارگروه تصمیم گیری می شود.

وی بیان کرد: با پیش بینی های صورت گرفته برای نوروز ١۴٠٢، خدمت‌رسانی متفاوتی خواهیم داشت تا زیارت تسهیل، ارزان و آسان شود.

رحمتی تاکید کرد: همه خادم الرضا (ع) هستیم و باید برای خدمت‌رسانی به زائران از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.