در این گزارش به بررسی مقایسه قیمت فست فود در سال گذشته و امسال پرداخته‌ایم.

قیمت باورنکردنی فست فود یک سال قبل!/ بیشترین افزایش قیمت نصیب استیک شد

به گزارش قدس آنلاین، در این روزها شاهد افزایش چشمگیر قیمت همه اقلام اساسی و غیر اساسی هستیم. گرانی پای خود را در همه صنف‌ها باز کرده است و مردم ناراضی از شرایط موجود هستند؛ اما جزو مقایسه قیمت کاری از دستشان بر نمی‌آید.

یکی از تغییر قیمت‌های نامحسوسی که رخ داد قیمت فست فود و رستوران‌ها است که با نگاه کردن قیمت‌ها شگفت زده شدیم و هوش از سرمان رفت. فست فودها یکی از پاتوق‌های جوانان است که در پایان روز کاری یا زمانی که عجله دارند با سفارش سریع به غذا می‌رسند. با بررسی‌ها شاهد تغییرات صد درصدی هزینه‌ها و افزایش ۳۰درصدی قیمت‌ غذاهای عرضه شده نسبت به سال گذشته هستیم.

رنج، گوشت قرمز، مرغ و روغن اصلی‌ترین اجزاء غذاهای ایرانی هستند که همگی شامل تغییر در قیمت شده‌اند. شاید تا سال گذشته یک کارمند با حقوق خود حداقل پنج وعده را به راحتی در رستوران ها می گذراند؛ اما در حال حاضر با کلی حساب کتاب برای خانواده چهار نفر خود شاید یک شب را بتواند برنامه ریزی کند.

در کنار تفریح غذای حاضری و رستورانی برای برخی افراد به دلیل کمبود وقت ضروری است؛ شاغل بودن همزمان برخی زوج‌ها، باعث شده تا بسیاری از مردم فرصت تهیه غذاهای خانگی را نداشته باشند. در کل جهان خرید فست فود مریدان خود را دارد که انگار برای ما این قلم هم از کار افتاده است.

از آغاز سال تاکنون حتی قیمت نان باگت هم دستخوش تغییر شد و در راستای همین لزوما قیمت های اصلی هم تغییر کردند. قیمت یک سیب زمینی ساده به بیش از ۵۰ هزار تومان رسیده است و علاقه مندان به این خوراکی مورد علاقه هم به مشکل خوردند.

در سال گذشته قیمت یک هات داگ معمولی بین ۱۳ تا ۲۲ هزار تومان بود اما اکنون ۶۷ تا ۷۵ هزار تومان در رستوران‌ها به فروش می‌رسد، همچنین قیمت همبرگر در سال گذشته ۱۸ تا ۳۵ هزار تومان فروخته می شد؛ اما کمترین قیمت در سال جدید برای این غذا ۱۲۰ هزار تومان است.

پیتزا که همیشه مورد علاقه همه است در سال گذشته چیزی حدود ۱۵ تا ۷۵ هزار تومان خریداری می‌شد؛ اما در فست فودی معمولی حداقل‌ترین قیمت پیتزا ۱۳۵ هزار تومان به فروش می رسد و تا ۳۰۰ هزار تومان هم به دست مشتری می‌رسد.

فلافل ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع فست فود حساب می‌شود که در سال گذشته ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان خرید آن قیمت داشت اما اکنون در رستورانی آبادانی چیزی حدود ۳۵ تا ۵۷ هزار تومان با چهار قرص فلافل به فروش می‌رسد. تا سال گذشته بیشتر فلافل فروشی ها شامل سلف رایگان هم بودند تا مشتری هرچقدر مخلفات دلش میخواست برای ساندویچ خود پر می‌کرد، ولی الان از این خبرها نیست و اگر باشد هم دو برابر آن قیمت ها محاسبه می شود؛ فروشندگان سس را به راحتی در اختیار مشتری می‌گذاشتند؛ اما حال سس‌ها را در پشت پیشخوان خود قایم میکنند تا دست خریدار برای برداشتن بیش از یک دانه باز نباشد.

*لازم به ذکر است قیمت های جدول زیر به تومان است.

فست-فود

بیشترین و عجیب‌ترین تفاوت قیمت مخصوص استیک است که در سال گذشته ۳۰ تا ۴۳ هزار تومان به فروش می‌رسید؛ اما اکنون در بعضی مغازه‌ها که لاکچری هم به حساب می‌آیند بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

وضعیت رستوران های سنتی اگر بدتر از فست فودی‌ها نباشد، بهتر نیست. با سری به رستوران‌هایی که غذای سنتی و ایرانی ارائه می‌کنند متوجه می‌شویم این رستوران‌ها هم با تغییر قیمت همراه بودند؛ تغییر قیمتی بیش از فست فودی‌ها! حداقل تغییر قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصد است. قیمت پلو خورش‌های ایرانی ۳۰درصد، قیمت انواع کباب مرغ و گوشت ۴۰درصد و قیمت سالادها ۲۰درصد بالا رفته است.

با افزایش قیمت‌ها باز هم فروشندگان راضی نیستند و معتقدند اگر انتظار سود قبل را داشته باشند قیمت ها را باید ۶۰ درصد افزایش می دادند که با این وجود هر روز رستوران‌ها خالی‌تر از روز قبل می‌شدند. با وجود نوسانات قیمت در حال حاضر مشتری‌ها جایگاهی در رستوران‌ها ندارند و دغدغه آن‌ها برای خرج کردن مایحتاج اصلی مردم است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.