مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از سرویس دهی رایگان تمام خطوط عبوری منتهی به حرم در نیمه شعبان رایگان خبر داد و گفت: برای ایام چراغ برات نیز از ۱۵پایانه سطح شهر ۴۰۰ دستگاه اتوبوس هر روز به مقصد بهشت رضا تردد دارند.

سرویس دهی رایگان تمام خطوط عبوری منتهی به حرم رضوی در نیمه شعبان

به گزارش قدس خراسان، مهدی علی‌آبادی، صبح یکشنبه ۱۴ اسفندماه در نشست با اصحاب رسانه که در شهرداری مشهد برگزار شد، از تصمیم این سازمان برای یکسان سازی آرامستان‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ آرامستان در داخل شهر مشهد قرار دارد که مجوز دفن ندارند و ما سه آرامستان تحت نظارت داریم، به سمت این می‌رویم که این آرامستان‌ها را تبدیل به فضای سبز کنیم و یکسان سازی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه میانگین روزانه متوفیان در مشهد ۶۰ نفر است که تعداد آقایان بیشتر است، افزود: بزرگسال و کودک و جنین و احشام چهار حوزه است.

طبق گفته وی ۴۰۰ هزار نفر در آرامستان بهشت‌رضا(ع) دفن شده‌اند و ۵۵درصد تحت نظارت این سازمان بوده است.

علی آبادی عنوان کرد: با توجه به اینکه مشهد شهر زائر پذیری است، ۳۵درصد متوفیان از شهرستان هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ۲۳ هکتار زمین تملک شده و به آرامستان بهشت رضا اضافه خواهد شد، اگر اتفاقات خوبی رخ دهد تا سال‌های سال، یک آرامستان متمرکز خواهیم داشت..

وی از آماده‌سازی سالن معراج با ظرفیت ۲۲ تخت غسالخانه و بهره برداری از آن طی یکی دو سال آینده خبر داد.

علی‌آبادی، قطعه شهدا، خانواده شهدا، نام‌آوران و اهدا کنندگان زندگی را قطعات شاخص در آرامستان بهشت رضا(ع) برشمرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد یادآور شد: شرایط بحرانی کرونا باعث شد از ذخایر قبور ما کاسته شود و در حال حاضر ظرفیت در حال افزایش است، همچنین شاریط کرونا باعث شد تغسیل متوفیان افزایش پیدا کند و ما یک سوله بحران ایجاد کردیم که ۱۱ تخت نیز در آنجا قرار دارد. در همین راستا همچنین سالن انتظار خانواده‌ها نیز تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: توسعه آرامستان جوادالائمه (ع) در حال انجام است و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید..

علی آبادی به اقداماتی که از یک ماه گذشته برای ایام چراغ برات در آرامستان بهشت رضا(ع) انجام شده اشاره و عنوان کرد: امسال سه درب ورودی و خروجی اضافه شده است. همچنین معابر را با هماهنگی پلیس راهور مناسب سازی کرده‌ایم، بار ترافیکی و ورودی خودروها گنجایش این فضا را ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد اذعان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که وجود دارد حضور متکدیان‌است که دو دستگاه خودرو برای جمع آوری آن‌ها درنظرگرفته شده است. همچنین هیچ دست فروشی نیز در این ایام نخواهیم داشت.

علی‌آبادی ادامه داد: مدت زمان پذیرش و دفن متوفی از ۱۴۰ دقیقه در سال جاری به ۱۳۳دقیقه رسیده است و اگر دسترسی ثبت احوال نیز در اختیار ما قرار بگیرد، حدود ۱۰ دقیقه دیگر زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

افزایش ۵۰ درصدی تردد خودروها در مشهد 

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در بخشی از این نشست به بیان اینکه ترافیک‌ها ریشه در موارد مختلفی دارد، گفت: امسال نسبت به دو سال کرونا تقاضای سفر در سطح شهر بیشتر است و با حجم ترافیک روبرو هستیم به طوری که ۵۰ درصد افزایش تردد در یک ماه گذشته داشته‌ایم، ۷۰ درصد خودروها نیز تک‌سرنشین است. در بلوار فردوسی این عدد ۸۰ درصد است.

علی سمیعی تصریح کرد: اگر این روال ادامه پیدا کند باید سراغ محدودیت‌های ترافیک برویم و در سال‌های آینده ترافیکی طولانی و خسته‌کننده مانند تهران خواهیم داشت. 

وی افزود: برای ایام چراغ برات از ۱۵پایانه سطح شهر ۴۰۰ دستگاه اتوبوس هر روز به مقصد بهشت رضا تردد دارند و ۲۴۰ اتوبوس از ۶ پایانه مانند انقلاب، آزادی، مفتح، فردوسی به بهشت رضا می‌روند، ۱۵۰ اتوبوس نیز به خواجه ربیع خواهند رفت.

سمیعی از سرویس دهی رایگان تمام خطوط عبوری منتهی به حرم در نیمه شعبان خبر داد.

وی افزود: داخل بهشت رضا نیز ۱۶دستگاه ون به صورت رایگان از ساعت ۸ تا ۱۸ هر روز از پایانه به بلوک‌های داخلی سرویس دهی می‌کنند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: شهریور امسال گیت‌ها جمع آوری شد و اولین پاسخش را در دهه پایانی صفر نشان داد، ترافیک در این ایام سنگین، اما روان بود و تردد از سمت ملک‌آباد به سمت مشهد بدون نیز گیت انجام می‌شود. تنها مشکل در محل خروجی بهشت رضا است.

سمیعی گفت: تردد در آزادراه در ایام خاص به بهشت رضا(ع) رایگان است و سه روز ایام چراغ برات از ساعت هشت صبح تا ۶ عصر رایگان است و اگر پیامکی برای شهروندان ارسال شود، بعدا حذف خواهد شد. همچنین شهروندانی که در سمت شرقی مشهد زندگی می‌کنند از طریق آزادراه شهید شوشتری می‌توانند تعیین مسیر کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.