در ادامه اعتراض‌های ضددولتی در پرو، دست‌کم ۲۷ نفر مجروح شدند، یک ایستگاه پلیس به آتش کشیده شد و تصاویری از بالگردی در حال پاشیدن ابری از گاز اشک‌آور علیه معترضان منتشر شد.

دور جدید اعتراض‌ها در پرو؛ ۲۷ زخمی و ابر گاز اشک‌آور بر سر معترضان

به گزارش قدس آنلاین، در جریان درگیری‌های میان معترضان و نیروهای امنیتی در شهر پونو در جنوب پرو، دست‌کم ۲۷ نفر زخمی شدند که ۱۰ نفر از آن‌ها از نیروهای پلیس هستند.

با آغاز تیراندازی پلیس و سربازان نیروهای مسلح برای پراکنده کردن معترضان، گروهی از مردم به ایستگاه پلیس منطقه خولی در پونو حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

صدها نفر از مردم بومی این شهر جنوبی پرو، خواستار استعفای دینا بلوآرته هستند که پس از برکناری پدرو کاستیو رئیس‌جمهوری سابق، ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین را بر عهده گرفته است. هفتم مارس (۱۶ اسفند) دوره حضور بلوآرته، سه ماهه خواهد شد.

علاوه بر این، معترضان به مقر قوه قضائیه در این شهر نیز هجوم بردند و خودروهای کلانتری و خودروهای گشت‌زنی را به آتش کشیدند.

در چارچوب تظاهرات مخالفان رئیس‌جمهوری پرو، سازمان‌های حقوق بشری، استفاده از گاز اشک‌آور علیه مردم شهر خولی در ایالت پونو را محکوم کردند.

سازمان غیر دولتی هماهنگ‌کننده ملی حقوق بشر (Coordinadora Nacional de Derechos Humanos) اعلام کرد: پلیس پرو به استفاده از سلاح‌های مرگبار و شلیک گاز اشک‌آور در پونو ادامه می‌دهد.

این نهاد همچنین در صفحه توییتر خود، تصویر هلیکوپتری را به نمایش گذاشت که ابری از گاز اشک‌آور را علیه معترضان پاشید.

برکناری و بازداشت پدرو کاستیو از ماه دسامبر (آذر ماه) به اعتراضات خشونت‌آمیزی منجر شده است که در جریان درگیری‌ها با نیروهای امنیتی، ۴۸ نفر کشته و بیش از ۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند. معترضان استعفای بولوارته، تعطیلی کنگره و برگزاری زودتر از موعد انتخابات در سال ۲۰۲۳ را خواستار هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.