مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه هاشمی نژاد با حضور ارزیابان سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد. 

برگزاری مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

به گزارش قدس خراسان، مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد صبح امروز یک شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور دستگاه های امدادی، نیروهای انتظامی فرودگاه هاشمی نژاد و ارزیابان سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی در گفتگو با قدس خراسان گفت :این مانور هر دو سال یکبار برگزار می شود و ما موفق شدیم بعد از دو سال کرونایی مجوزهای لازم را برای برگزاری این مانور در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بگیریم.

محمود امانی بنی با تشریح نحوه انجام مانور بعد از برگزاری این مانور عنوان کرد: این مانور یکی از مانورهای کامل محسوب می شود که دستگاه های آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران با تمام امکانات همراه با نیروهای انتطامی فرودگاه در این مانور درگیر بودند.

وی ضمن اشاره به ارزیابی این مانور توسط ارزیابان سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: نتیجه نهایی ارزیابی این مانور تا٢۴اسفند اعلام خواهد شد و براساس آن نقاط ضعف و قوت در این ارزیابی در نتیجه نهایی عنوان می شود.

امانی بنی با اشاره به دلیل انجام این مانور عنوان کرد: برگزاری یک مانور می تواند سناریو های مختلفی داشته باشد که با توجه به اتفاقات سال جاری در فرودگاه مشهد مانند ترکیدگی لاستیک طوری برنامه ریزی انجام شد که موضوع این مانور امداد رسانی در این شرایط یا شرایط مشابه این چنینی باشد تا آمادگی لازم برای اقدام در اینگونه شرایط وجود داشته باشد.

گفتنی است در مانور اضطراری فرودگاه خاموش کردن آتش توسط آتش نشانی با مواد مختلف، امداد رسانی به مصدومان فرضی توسط نیروهای اورژانس و هلال احمر و انتقال آنان به بیمارستان و مراکز درمانی، استفاده از سگ زنده یاب برای مصدومان گمشده احتمالی برای امداد رسانی سریعتر و ایجاد حلقه حفاظت از اموال و وسایل مسافران توسط نیروهای انتظامی فرودگاه تمرین شد.

همچنین در هنگام اجرای این مانور تأخیر و جابجایی زمانی در پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد اعمال نشد و مانور اضطراری فرودگاه در شرایط مستقلی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.