حشد شعبی عراق از فلج شدن روند تحرکات داعش به دلیل عملیات‌های اطلاعاتی با استفاده از پهپادها در دیالی و کشته شدن بیش از ۲۰ داعشی خبر داد.

کشته شدن بیش از ۲۰ داعشی در عملیات پهپادی نیروهای عراقی

به گزارش قدس انلاین، فتاح العزاوی، از فرماندهان حشد شعبی عراق گفت: عملیات‌های اطلاعاتی با استفاده از پهپادها روند حرکت داعش را در محور بین منطقه الصفره در شمال العظیم و مرزهای شهر قره تبه و اطراف مرزهای مشترک با کرکوک و صلاح الدین فلج کرد. هیچ‌گونه تحرکات یا حملاتی از سوی داعش ثبت نشده است. داعش درحال حاضر به دلیل محاصره هوایی و اطلاعاتی با استفاده از پهپادها درحال مرگ تدریجی است. این یک استراتژی جدید است که به فعالیت بقایای داعش به رغم تلاشش برای انجام حملات پایان داده است.

محمد التمیمی، از دیگر فرماندهان حشد شعبی عراق گفت: فرماندهان امنیتی با هماهنگی حشد شعبی استراتژی پهپادها را برای نابودی بقایای داعش و ممانعت از تحرکات این گروه بین منطقه حمرین در دیالی تا مرزهای صلاح الدین در پیش گرفتند. عملیات پهپادی منجر به نابودی چهار مخفی‌گاه داعش در مناطق العظیم، حمرین و قره تبه و کشته شدن بیش از ۲۰ داعشی شد.

همچنین گروه اطلاع رسانی وضعیت امنیتی عراق از بازداشت یک تروریست که در «دفتر زکات» داعش در نینوا فعالیت می‌کرد، خبر داد.

در این راستا صادق الحسینی، از فرماندهان حشد شعبی عراق گفت: ۲۲ تروریست از جمله پنج سرکرده ارشد داعش در حملات هوایی سال ۲۰۲۳ در چهار محور در دیالی کشته شدند. تمام این تروریست‌ها نماینده نسل دوم داعش هستند یعنی از اعضایی هستند که بعد از ۲۰۱۴ عضو باندهای زیرزمینی داعش شدند.

وی گفت: از مهم‌ترین کشته شدگان داعش در ۲۰۲۳ عبدالوهاب، والی دیالی است. عملیات‌های اطلاعاتی در کشف مخفی‌گاه‌های داعش در مناطق دوردست موفق بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.