اجرای ۱۰ هزار متر مربعی دیوارنگاری، رسیدن تخم مرغ های نوروزی و همچنین اعزام روزانه کاروان های راهیان نور از مهمترین اخبار روز یکشنبه پایتخت است.

اجرای ۱۰ هزار متر مربع دیوارنگاری/ اعزام روزانه کاروان‌های راهیان نور از پایتخت

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای ۱۰ هزار متر مربع دیوارنگاره‌ در هشتمین سالانه هنرهای شهری بهارستان خبر داد.

رضا صیادی با اشاره به فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲ گفت: امسال هم با سالانه هنرهای شهری بهارستان قصد داریم که فضای شهری را در سطح مناطق بیست و دوگانه با آثار هنری همراه با فصل بهار کنیم در همین راستا با اجرای بیش از ۱۰ هزار متر مربع دیوارنگاری با مضامین بهار، فرهنگی، ملی و مذهبی در فضاهای شهری تهران را به استقبال از بهار خواهیم برد.

وی با اشاره به اجرای چهار دیوارنگاره در بزرگراه شهید باکری گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و توجه به موضوعات ملی و مذهبی، چهار دیواره نگاره‌ به وسعت یک هزار و ۲۳ مترمربع که تلفیقی از نقاشی و خط است در بزرگراه شهید باکری در حال انجام است که به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: در محله رسالت نیز بیش از هشت هزار متر مربع نقاشی دیواری با موضوع بهار بر جداره سطح شهر در حال اجرا است که در فصل بهار این محله با حال و هوای دیگری روبرو خواهد شد.

صیادی یکی از ویژگی‌های هشتمین دوره سالانه بهارستان را توجه به اجرای دیوارنگاره‌ های خلاق عنوان کرد و گفت: دیوارنگاری خلاق و اجرای آثار هنری بر اساس شرایط محیطی، از موضوعاتی است که در این دوره از سالانه بهارستان مدنظر داشتیم و تلاش شد تا هنرمندان بر اساس شرایط محیطی و طبیعی در فضای شهری، آثاری را طراحی و اجرا کنند، که به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲ از ۹ دیوارنگاری خلاق رونمایی خواهد شد تا شهروندان با حال و هوای متفاوتی در شهر روبرو شوند.

تخم مرغ های نوروزی به تهران رسیدند

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از آماده سازی ۴۲۰ تخم مرغ نوروزی جهت نقاشی و تکمیل توسط ۲۷۸ هنرمند خبر داد.

مجید قادری آذر با اشاره به آماده سازی پایتخت در آستانه فصل بهار از ورود تخم مرغ های نوروزی خبر داد و گفت: این رویداد هنری هر ساله با هدف تغییر چهره پایتخت و ایجاد سرزندگی و نشاط بهاری در برنامه های سازمان زیباسازی گنجانده می شود که در نوروز ۱۴۰۲ نیز شاهد نقاشی و نصب ۴۲۰ تخم مرغ نوروزی در نقاط مختلف شهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بدنه تخم مرغ ها پس از تولید به کارگاههای نقاشی منتقل شده اند، افزود: ۴۲۰ تخم مرغ نوروزی با طرح های منتخب ۲۷۸ هنرمند از امروز شنبه سیزدهم الی پانزدهم اسفند ماه در سه ایستگاه پلازای میدان شهدای هفتم تیر، بلوار کشاورز و پارک شهر نقاشی می شوند.

به گفته معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرتهران؛ فراخوان هشتمین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان» در بخش تخم مرغ های نوروزی در دی ماه سال جاری اعلام عمومی شد که پس از برگزاری دو مرحله داوری از میان ۱۷۷۰ طرح ارسالی به بخش داوری این رویداد هنری ۳۴۸ اثر از ۲۷۸ هنرمند انتخاب شد.

اعزام روزانه کاروان راهیان نور

سازمان بسیج شهرداری تهران اعلام کرد: اولین کاروان راهیان نور از گلزار شهدای بهشت زهرا (سلام الله علیها) به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد که اعزام این کاروان ها تا ۲۳ اسفندماه بصورت روزانه انجام می شود.

در این اطلاعیه آمده: هماهنگی لازم برای اعزام یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری به همراه خانواده هایشان در قالب ۱۰ دوره به مناطق عملیاتی جنوب کشور انجام شده که در روز ۱۳ اسفندماه مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، اولین کاروان ۱۵۰ نفره پس از تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت در بهشت زهرا (سلام الله علیها) به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

ایجاد دسترسی خیابان دانش آموز به بزرگراه شهید کاظمی

شهردار منطقه ۱۹ از تحقق وعده مدیریت شهری در محله کم برخوردار شهید کاظمی ناحیه سه با ایجاد دسترسی خیابان دانش آموز به بزرگراه شهید کاظمی در راستای تسهیل تردد خودرو ها و ساکنان شهرک های این محله خبر داد.

تورج فرهادی افزود: از آنجایی که روان سازی و رفع گره های ترافیکی به عنوان یکی از روش های مؤثر در بهبود کیفیت زندگی شهری محسوب می شود، سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های ترافیکی، بازگشایی و اصلاح معابر برای تردد ایمن و آسان شهروندان همواره مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ساخت و ساز های گسترده طی سالیان گذشته، توسعه شهرک احمدیه و افزایش ترافیک ایجاد دسترسی از مسیر کندرو بزرگراه شهید کاظمی به ورودی و خروجی دسترسی خیابان دانش آموز به منظور کاهش بار و آرام سازی ترافیکی انجام شد.

این مسئول در خصوص عملیات عمرانی این طرح تصریح کرد: یک هزار و ۵۰۰ متر مربع تخریب آسفالت، ۲ هزار و ۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری و زیر سازی و ۳۰۰ متر مکعب قلوه ریزی انجام شده همچنین جدول گذاری و اجرای کانیو به طول ۶۰۰ متر انجام شده و پیش بینی می شود این معبر به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با ۴۵۰ تن آسفالت آماده بهره برداری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.