۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 855220

شاه سعودی در فرمان های جداگانه وزرا و مسئولان جدیدی را در دستگاه حاکمه منصوب کرد که مهمترین آنها تعیین وزیر اطلاع رسانی و معاون رئیس سازمان اطلاعات کل بود.

خانه تکانی در دستگاه حاکمه سعودی

به گزارش قدس آنلاین، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در فرمانی «سلمان بن یوسف بن علی الدوسری» را به عنوان وزیر اطلاع رسانی منصوب کرد.

وی همچنین «ابراهیم بن محمد بن ابراهیم السلطان» را به عنوان وزیر مشاور و عضو هیات وزیران و «عبدالرحمن بن حمد بن صالح الحرکان» را به عنوان رئیس اداره کل املاک و مستغلات دولتی منصوب کرد.

پادشاه سعودی در ادامه تغییرات خود در دستگاه حاکمه «حمود به بداح المریخی» را به عنوان مشاور دیوان پادشاهی، سرلشکر «محمد بن عامر بن محمد الحربی» را به عنوان معاون رئیس اطلاعات کل، «راکان بن ابراهیم بن عبدالعزیز الطوق» را به عنوان دستیار وزیر فرهنگ و «اسماعیل بن سعید بن علی الغامدی» را به عنوان دستیار وزیر منابع انسانی و توسعه اجتماعی منصوب کرد.

شاه سعودی هر از چند گاهی تغییراتی در کابینه و دستگاه حاکمه این کشور ایجاد می کند که برجسته ترین آن ها محول کردن منصب نخست وزیری به پسر خود «محمد بن سلمان» در سپتامبر گذشته بود. برخی تحلیلگران تغییرات در دستگاه حاکمه سعودی را در راستای تمایلات بن سلمان برای یکدست سازی بیشتر سیستم، کنار زدن رقبا و تقویت قبضه خود می دانند که قرار است در آینده تاج و تخت سعودی را بدست گیرد. به عقیده تحلیلگران، با توجه به سن و سال شاه سعودی عملا محمد فرزندش حاکم فعلی این کشور است و این تغییرات نیز بنا به خواست او انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.