دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به برپایی بیش از 313 موکب در مسیر پیاده‌روی نیمه شعبان در قم گفت: 50 موکب از اتباع کشورهای مختلف در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شده است و گروه‌های جبهه مقاومت نیز در این مسیر در خدمت مردم خواهند بود.

مواکب گروه‌های مقاومت به زائران جمکران خدمت‌رسانی می‌کنند/اجرای سلام فرمانده 2 با حضور هزاران زائر جمکران

به گزارش قدس آنلاین، میثم غفوری امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن پلاک 313 در مجاورت مسجد مقدس جمکران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امسال حضور 313 موکب در جشن نیمه شعبان در قم هدف‌گذاری شده بود که این هدف گذاری محقق شده و آمار همچنان درحال افزایش است، تا به امروز 60 درصد از موکب‌ها برپا شده و 40 درصد باقیمانده هم درحال تکمیل غرفه‌های خود هستند.

وی با اشاره به اینکه حرکت پیاده‌روی زائران نیمه شعبان از فردا آغاز می‌شود، گفت: در بلوار پیامبر اعظم(ص) از 21 استان موکب داریم و 50 موکب از اتباع کشورهای دیگر در این مسیر برپا شده است که این موکب‌ها با پرچم کشور خود به زائران خدمت می‌کنند و در عمود 95 نیز گروه‌های جبهه مقاومت با نمادهای خود در خدمت زائران هستند و جبهه مقاومت را هم به زائران معرفی می‌کنند.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی از حضور موکب کتائب حزب الله عراق در عمود ۹۴ یاد کرد و گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و توزیع بسته‌های فرهنگی و پذیرایی از جمله برنامه‌های این موکب خواهد بود و شبکه ماهواره‌ای الاتجاه عراق نیز این رویداد را پوشش خبری می‌دهد.

غفوری اضافه کرد: بخشی از موکب‌های مسیر پیاده‌روی نیمه شعبان ویژه بانوان است و حداقل پنج موکب داریم که به صورت کامل دخترانه است و ارائه خدمات در مواکب هم توسط دختران مهدوی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سه شنبه صبح شاهد پیاده‌روی نیروهای مسلح به سمت جمکران خواهیم بود و سه شنبه عصر نیز به رسم سه شنبه‌های مهدوی و برنامه طریق‌المهدی پیاده روی عمومی مردم را داریم که برای این پیاده‌روی فراخوانی اعلام نکرده‌ایم اما همانند هفته‌های گذشته شاهد حرکت جمعیت قابل توجهی از مردم به سمت جمکران خواهیم بود.

غفوری گفت: چهارشنبه صبح برنامه شادپیمایی خانوادگی با همکاری ستاد جشن‌های مردمی، شهرداری، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و ستاد مردمی اجتماعات مهدوی برنامه‌ریزی شده است که این برنامه با برگزاری آیین خطبه‌خوانی در حرم مطهر آغاز می‌شود و بعد از آن جمعیت با مولودی خوانی به سمت جمکران حرکت می‌کنند.

*اجرای سلام فرمانده 2 با حضور هزاران زائر جمکران

وی با بیان اینکه عصر چهارشنبه نیز سرود سلام فرمانده 2 با حضور زائران در جمکران اجرا می‌شود، گفت: آخرین برنامه پیاده‌روی نیمه شعبان، برگزاری جشن امید به آینده است که برای پنجشنبه صبح برنامه‌ریزی آن انجام شده و قرار است مادرانی که در 5 سال گذشته فرزنددار شده‌اند در این مراسم حضور یابند.

غفوری با اشاره به ارسال پیامکی از سوی مرکز بهداشت به مادران برای شرکت در ویژه برنامه امید به آینده گفت: این برنامه از ابتدای مسیر پیامبر اعظم(ص) به سمت جمکران دنبال می‌شود.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ادامه داد: در مورد تامین نان موکب‌داران نگرانی‌هایی وجود داشت که با هماهنگی مسئولان استان برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شده است و در سه شنبه و چهارشنبه حمل و نقل عمومی به کمک جابه جایی زائران خواهد آمد.

غفوری گفت: اطلاع‌رسانی ملی یک موضوع مهم است چراکه این جشن باید در شأن نیمه شعبان جمکران باشد و صدا و سیما و مجموعه‌های رسانه‌ای کشور باید در این زمینه همیاری مطلوبی داشته باشند تا مردم از برنامه‌ها آگاه شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.