تحولات منطقه

«سمفونی ایران» به کارگردانی وحید موسائیان ادای دین به موسیقی مقامی و کاوشی در نغمه‌ها و آواهای در آستانه فراموشی سه شنبه 16 اسفند ساعت 21 با روایت فریدون شهبازیان از شبکه مستند پخش می‌شود.

«سمفونی ایران» روی آنتن می‌رود/ کاوشی در نغمه‌ها و آواهای در آستانه فراموشی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«سمفونی ایران» قصه سفر فریدون شهبازیان آهنگساز مطرح ایرانی است که در هر سفر به منطقه و ملاقات با آوازخوان و نوازنده‌ای، بخشی از تاریخ موسیقی ایران را روایت می‌کند. این سفر از خراسان تا کرمانشاه، از لرستان تا بوشهر ادامه دارد و در هر منزل استاد شهبازیان با نوازنده و آوازخوانی همکلام می‌شود.

«سمفونی ایران» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده و از عوامل آن می توان به نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: وحید موسائیان، پژوهشگران: فریدون شهبازیان و جهانگیر اشرفی، مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی، صدابردار: مازیار شیخ‌محبوبی، صداگذاری و میکس: محسن روشن، گوینده متن: مسعود رایگان، تدوینگر: نازنین مفخم، مجری طرح و مدیر تولید: محمد پورراد، دستیار تهیه: سارا جافری، برنامه‌ریز: بهزاد آدینه و عکاس: ماهور موسائیان اشاره کرد.

مستند «سمفونی ایران» که تولید آن حدود 9 سال به طول انجامید و برای اولین بار در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درآمد.

این مستند امشب ساعت 21 به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت 8:30 خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha