نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی عنوان کرد:خانواده‌های مددجویان، خانواده های محترم و شریفی هستندبنابراین باید به شیوه‌ای عمل شود که اجر کارهای خیر در سایه تحقیر این خانواده‌های شریف، زایل نشود.

حفظ آبروی مددجویان در کار خیر اولویت دارد

به گزارش قدس خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) که صبح امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ذات اقدس پروردگار رازق همه بندگان است و در این مسیر، اگر بنده‌ای با توسل به رازقیت خدا تلاش کند تا عاملی برای رساندن روزی به بندگان باشد، از والاترین اجرها و پاداش‌ها برخوردار خواهد بود. از خدا می‌خواهیم که به دستان باکفایت شما توان مضاعف دهد تا روند خدمت به بندگان خدا تسریع شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی، اساس فعالیت همه کمیته‌ها به دستور مستقیم امام آغاز شد. بالاتر از همه کمیته انقلاب اسلامی بود که اصل نظام و انقلاب را در سایه فداکاری و مجاهدت نیروهای خود حفظ می‎کرد و شکل‌گیری نظام پس از پیروزی انقلاب، در غالب کمیته انقلاب محقق شد زیرا دشمن برای دستگاه‌های مرسوم انقلاب، عوامل نفوذی متعددی به کار گرفته و راهکارهای مختلفی را در دستور کار داشتند تا از پیشبرد امور جامعه جلوگیری کنند اما ابتکار امام باعث شد تا ساختار جدیدی در این غالب شکل بگیرد.

ایشان افزود: با این حال، امام اجازه ندادند که نامشان بر کمیته انقلاب باقی بماند اما در بین همه کمیته‌ها، فقط کمیته امداد بود که به نام بنیان‌گذار کبیر انقلاب مزین شد. این موضوع از افتخارات این نهاد مقدس است که هنوز هم آن را کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌خوانند و تا به امروز به جایگاهی رسیده که حدود پنج درصد جمعیت کل استان ذیل پوشش کمیته امداد تعریف می‌شوند. 

امام‌جمعه مشهد ضمن اشاره به تقارن سالروز تأسیس کمیته امداد در چهاردهم اسفندماه با ایام منتهی به نیمه شعبان خاطرنشان کرد: در روز چهاردهم اسفندماه که به مناسبت بزرگداشت کمیته امداد امام(ره)، جشن‌های احسان و نیکوکاری در کشور برگزار می‌شود، امسال شاهد تقارن این جشن‌ها با نیمه شعبان و عید ولادت منجی عالم بشریت و امام مستضعفان هستیم و از این‌رو، می‌توان مصادف شدن این ایام را به فال نیک گرفت.

در کار خیر، حافظ آبروی مددجویان باشید

ایشان ادامه داد: گاهی اوقات، برخی افراد خاص به درجه‌ای دست پیدا می‌کنند که وقتی سایرین به محضر او مشرف می‌شوند، ناخودآگاه احساس می‌کنند که باید مشکلی از مشکلات خود را مطرح کنند و به برکت وجود او، گره‌ای از کار خود را باز کنند. این خاصیت ایجاب می‌کند که بندگان خدا به وجود فرد، امید پیدا کنند و این موقعیت، پر از خیر و برکت دنیوی و اخروی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 264 سوره مبارکه بقره تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِکُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَی» یعنی ای اهل ایمان، صدقات و کارهای خیر خود را با منت گذاشتن و آزار رساندن زایل نکنید. در این باره، مسئله‌ای هم که همه شما برادران و خواهران در کمیته امداد باید به آن توجه داشته باشید، آن است که خانواده‌های مددجویان، خانواده‌های محترم و شریفی هستند که انعکاس رسانه‌ای روند خدمت‌رسانی‌ها را برای خود یک رسوایی و مایه شرمساری می‌دانند بنابراین باید به شیوه‌ای عمل شود که اجر کارهای خیر در سایه تحقیر این خانواده‌های شریف، زایل نشود.

ایشان تأکید کرد: چشم‌انداز ارزشمند کمیته امداد در خصوص پوشش کامل مسکن برای مددجویان، هدف بزرگی است که با حمایت دولت سیزدهم می‌تواند افق‌های بلندی را پیش روی انقلاب اسلامی قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.