معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی سه روز ۴٠٠ دانش آموز در استان خراسان رضوی مسموم شده و راهی بیمارستان شدند که در حال حاضر ٢١ دانش آموز در بیمارستان بستری هستند.

۴٠٠ دانش آموز در خراسان رضوی طی 3 روز دچار مسمومیت شدند/ هنوز علت مسمومیت ها مشخص نشده است

به گزارش قدس خراسان، با توجه به حساسیت ها در موضوع مسمومیت های دانش آموزان در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز دانشگاه علوم پزشکی مشهد با برگزاری نشست خبری در سالن شورای معاونت آموزشی این دانشگاه به سوالات و حواشی به وجود آمده پاسخ داد.

دکتر سیدجواد حسینی در این نشست خبری با بیان اینکه طی سه روز گذشته در استان خراسان رضوی متاسفانه ۴٠٠ دانش آموز دچار مسمومیت شده اند، اظهار کرد: در تایباد ٢ دانش آموز مسموم شده که در ساعات اولیه مرخص شدند، قوچان ٢٣ نفر از سه مدرسه که در حال حاضر مورد بستری در این شهرستان نداریم، نیشابور ۵١ نفر از ۵ مدرسه گزارش شد که در حال حاضر بستری در این شهرستان نداریم و تمام دانش آموزان از بیمارستان مرخص شده اند، سبزوار ٢ دانش آموز گزارش شد که مرخص شده اند، در جغتای ١۶ نفر دچار مسمومیت شدند که در محل درمان شدند و نیاز به بستری در بیمارستان نبود، در شهرستان چناران ٢ نفر مسموم شدند که در حال حاضر یک دانش آموز در بیمارستان بستری است و کاشمر ١٣ نفر درگیر مسمومیت شدند که هم اکنون 8 دانش آموز بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه افزود: در خصوص مسمومیت ها 23 مدرسه در خراسان رضوی درگیر این ماجرا شدند که در حال حاضر 21 دانش آموز در این استان در بیمارستان بستری هستند.

وی بیان کرد: الان تنها یک دانش آموز به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد مراجعه کرده است که هنوز در دست بررسی است که آیا این دانش آموز دچار مسمومیت شده است یا خیر.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شایعه ناباروری یا بارداری پیش از موعد را که جزو تبعات این مسمومیت ها ادعا شده تکذیب کرد و گفت: با توجه به جو روانی که ایجاد شده بود در تعدادی از مدارس عامل خارجی وجود نداشت..

حسینی گفت: با توجه به اینکه این موضوع در ابتدا از یکی دیگر از استان های کشور شروع شده بود قبل از این که در استان خراسان رضوی رخ دهد، به دستور استاندار، قرارگاه پیشگیری، برنامه ریزی شد و پاسخ به حساسیت حاد از سه روز گذشته به صورت روزانه تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه مسمومیت دانشجویان در چند روز گذشته ارتباطی به مسمومیت های سریالی دانش آموزان ندارد، گفت: اکثر افرادی که بستری آنها طولانی شده دارای بیماری زمینه ای هستند و تا زمانی که مشخص نشود دلیل اصلی چیست، نمی توان درخصوص عوارض کوتاه مدت و بلند مدت آن نظر قطعی داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به جز دانش آموزان معلمین و کادر مدرسه هم دچار مسمومیت شدند که آمار دقیقی ندارم.

حسینی در ادامه گفت: یکی از دلایل کاهش آمار مسمومیت ها در خراسان رضوی عدم حضور دانش آموزان در مدارس است که با توجه به این اتفاقات خانواده ها فرزندان خود را به مدارس نمی فرستند.

وی با توصیه به اینکه زمانی که ماده‌ای محرک در هوا پخش می شود، شستشوی صورت با آب سرد و استفاده از ماسک جزو نکاتی است که باید رعایت شود، اضافه کرد: در خصوص تعطیلی مدارس به علت مسمومیت ها در حال حاضر پیشنهادی داده نشده است.

وی در پایان اضافه کرد: احتمالا استفاده از مواد محرک غیر شیمیایی این مسمومیت ها را ایجاد می کند اما دلیل اصلی همچنان در حال بررسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.