ایالات متحده در حال آماده شدن برای کاهش محدودیت‌های آزمایش کووید-۱۹ برای مسافران ورودی از چین است.

آمریکا محدویت سفر چینی‌ها را رفع می‌کند

به گزارش قدس انلاین، افرادی که مجاز به اظهارنظر علنی نبوده و به شرط فاش نشدن نامشان صحبت کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که دولت بایدن تصمیم گرفته الزامات آزمایش کرونا را برای ورود مسافران چینی لغو کند زیرا موارد بستری در بیمارستان و مرگ و میر در چین رو به کاهش است و آمریکا اطلاعات بهتری در این مورد جمع آوری کرده است.

واشنگتن پست نخستین رسانه‌ای بود که اخیرا گزارشی درباره احتمال لغو محدودیت‌ سفر چینی‌ها به آمریکا منتشر کرد.

این محدودیت ها در ۲۸ دسامبر اعمال شد و در ۵ ژانویه در بحبوحه افزایش موارد ابتلا در چین همزمان با لغو ناگهانی محدودیت‌ها اجرایی شد. مقامات بهداشتی آمریکا ابراز نگرانی کرده بودند که همتایان چینی خود در مورد تعداد عفونت ها و مرگ و میرها صادق نیستند.

در آن زمان، مقامات آمریکا دولت چین را به عدم شفافیت درباره اطلاع رسانی گستردگی شیوع سویه‌های مختلف کرونا متهم کردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، به عنوان بخشی از واکنش خود به افزایش موارد ابتلا در چین، نظارت ژنومی خود را در چندین فرودگاه آمریکا برای جمع‌آوری نمونه‌های داوطلبانه از مسافران صدها پرواز هفتگی از چین و آزمایش فاضلاب هواپیماها گسترش داد. برنامه نظارت ژنومیک مبتنی بر مسافر با نظارت بر مسافران از چین و بیش از ۳۰ کشور دیگر ادامه خواهد یافت.

قوانین وضع شده در ژانویه، افرادی را که مستقیماً یا از طریق کشور دیگری از چین، هنگ کنگ و ماکائو به ایالات متحده سفر می کنند، ملزم می کند که حداکثر دو روز قبل از سفر، آزمایش کووید-۱۹ را انجام دهند و قبل از سوار شدن به پرواز، آزمایش منفی را ارائه دهند. آنها همچنین می‌توانند اسنادی مبنی بر ابتلا و بهبودی از کووید را ارائه دهند.

چین پس از لغو استراتژی کووید-صفر در اوایل دسامبر شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا و مرگ و میرها بود. تصمیم به رفع محدویت‌های سختگیرانه پس از اعتراض‌های عمومی علیه سیاست‌های کرونایی که میلیون‌ها نفر را در خانه‌هایشان محبوس کرده بود و معترضان خواستار استعفای «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین شده بودند انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.