۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 855745

کاهش شدید دمای هوا و بارش سنگین برف در انگلیس باعث شد تا پروازها در چندین فرودگاه این کشور در روز چهارشنبه لغو و هزاران مسافر سرگردان شوند.

بارش برف پروازها در انگلیس را لغو کرد

به گزارش قدس انلاین، فرودگاه بریستول تا ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی ( ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) تعطیل بود و این وضع ۲۷ پرواز در این فرودگاه را از جمله پروازهای ورودی که به بیرمنگهام هدایت شدند، تحت تاثیر قرار داد.

پروازها در فرودگاه فرودگاه گتویک لندن هم از صبح امروز با تاخیرهای طولانی صورت گرفته است. اوضاع مشابهی در هیترو و سایر فرودگاه های انگلیس نیز درباره لغو پروازها و سرگردانی مسافران گزارش شده است.

بارش برف سیستم حمل‌ونقل شهری را نیز مختل کرده است. شبکه ملی ریل انگلیس درباره تاخیر طولانی در تردد قطارها طی دو روز آینده هشدار داد. پلیس هم از رانندگان خواسته تا هنگام تردد در خیابان‌ها احتیاط کنند.

اداره هواشناسی نسبت به تشدید سرمای هوا، اخلال در شبکه توزیع برق و همچنین سیستم حمل و نقل هوایی و زمینی انگلیس در روزهای آینده هشدار داده است. گزارش‌ها حاکیست که برخی از مدارس به دلیل برودت هوا امروز (چهارشنبه) را تعطیل کرده‌اند.

بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، مناطق شمالی انگلیس و ارتفاعات در روزهای آتی بارش برف تا چهار اینچ (بیش از ۱۰ سانتی متر) و کاهش دما تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد را شاهد خواهند بود. سازمان هواشناسی برای نواحی شمال اسکاتلند هشدار زرد صادر کرده است. گفته می‌شود که سرمای هوا ناشی از ورود سامانه بارشی از قطب شمال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.