معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در اجرای طرح پایش و نظارت مستمر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی سطح شهرستان، بیش از ٨٠٠ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در نیشابور کشف و نابود شد.

کشف ۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در نیشابور

به گزارش قدس خراسان، دکتر هادی حسین زاده اظهار کرد: مواد غذایی کشف شده در بازدید کارشناسان بهداشت محیط از واحدهای عرضه محصولات غذایی شناسایی و پس از بررسی و انجام مراحل قانونی به سازمان مدیریت پسماند تحویل داده و در محل دفع زباله های شهرداری معدوم شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ ترین عوامل مرتبط با سلامت جامعه مصرف مواد غذایی سالم است، افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت کنترل مواد غذایی در سطح توزیع، کارشناسان بهداشت محیط با هدف تامین سلامت مصرف‌ کنندگان، تمام مراحل تولید تا عرضه محصولات غذایی را با دقت رصد می کنند.

وی با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان در ایام نوروز گفت: شهروندان در زمان تهیه محصولات بسته بندی شده، شرایط ٩ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، وزن و شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده را بررسی کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه تلفنی ١٩٠ وزارت بهداشت تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.