فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از آغاز نخستین کاروان راهیان نور دریایی به جزیره مقاوم خارگ از بندر بوشهر خبر داد و گفت: امسال تا ۲ فروردین بیش از ۳۵۰۰ نفر به جزیره خارگ در قالب راهیان نور دریایی اعزام می‌شوند.

آغاز نخستین کاروان راهیان نور دریایی به جزیره مقاوم خارگ از بندر بوشهر

سردار رمضان زیراهی با بیان اینکه جزیره خارگ در 8 سال دفاع مقدس نقش ویژه‌ای ایفا کرد: جزیره خارگ در دوران جنگ تحمیلی بیش از روزهای 8 سال دفاع مقدس توسط رژیم بعثی عراق بمباران شد ولی مردم و کارکنان وزارت نفت برای جلوگیری از قطع شریان اقتصادی و صدور نفت مردانه مقاومت و ایستادگی کردند.

وی جزیره خارگ را یکی از مناطق راهیان نور برای اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و سایر اقشار مردم دانست و بیان کرد: راهیان نور دریایی با هدف انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی نسل جدید با حماسه آفرینی‌های رزمندگان و جوانان استان بوشهر در 8 سال دفاع مقدس تشکیل و ایجاد شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه راهیان نور دریایی از 11 سال پیش راه‌اندازی شده است خاطر نشان کرد: سال قبل 4 هزار و 600 نفر از نقاط مختلف مختلف کشور با همکاری سپاه پاسداران، منطقه دوم دریایی سپاه و مشارکت ستاد اردویی راهیان نور کشور برای دیدن آثار 8 سال دفاع مقدس به جزیره خارگ با شناور اعزام شدند.

زیراهی با بیان اینکه اعزام به اردوی راهیان نور دریایی به جزیره مقاوم خارگ تا 2 فروردین سال 1402 ادامه دارد تصریح کرد: امسال برای اعزام 3500 نفر در قالب 16 کاروان برنامه‌ریزی شده است.

وی نبردهای دریایی و مقابله با آمریکای متجاوز در خلیج‌فارس توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه در مسیر دریایی را یکی از افتخارات رزمندگان دانست و افزود: رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی ‌سپاه در مقابله با دشمنان در خلیج‌فارس کارنامه درخشانی دارند که نمونه عینی آن حماسه نادر مهدوی و همرزمانش در مقابله با آمریکا است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بارها رزمندگان هیمنه پوشالی آمریکا در خلیج‌فارس را شکسته است گفت: نیروی دریایی سپاه با اقتدار و قدرت از مرز دریایی خلیج‌فارس حفاظت و صیانت و با هر گونه متجاوز به‌صورت قاطع برخورد می‌کند.

زیراهی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در کاروان‌های راهیان نور دریایی از مناطق عملیاتی جزیره خارگ، یادمان شهدا و بیمارستان زیرزمینی جزیره بازدید می‌کنند افزود : در برنامه یک روزه کاروان نور دریایی جزیره خارگ ضمن تحویل بسته‌های فرهنگی به شرکت‌کنندگان، برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان و نوجوان را از اهداف برپایی کاروان راهیان نور دانست و اظهار داشت: راهیان نور یکی از روش‌های مهم در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.