معادلات پیچیده انتخاب سرمربی تیم ملی تاکنون به گونه‌ای پیش‌رفته است که حتی اگر از رئیس فدراسیون فوتبال هم بپرسید سرانجام چه کسی هدایت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت، پاسخ قانع‌کننده‌ای از زبان او نخواهید شنید.

اکوادور، سانچز را پراند؟/ ۲۰ اسفند و ناتوانی فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی

در شرایطی که مهدی تاج با اختیار کامل از هیئت رئیسه برای مذاکره با سرمربی خارجی وارد عمل شده بود، نزدیکان وی معتقد بودند تا پیش از فرا رسیدن بیستم اسفندماه سرمربی جدید معرفی خواهد شد، اما یک اتفاق خاص تلاش‌های فراوان مهدی تاج را با مشکل مواجه کرد.
تاج به صورت غیرمستقیم با سانچز سرمربی سابق تیم ملی قطر مذاکرات جدی و مهمی را انجام داده بود، اما در آستانه انتشار خبر توافق این همکاری یک رسانه اسپانیایی با انتشار خبری عجیب شوک بزرگی به مدیریت فوتبال ایران وارد کرد.
رسانه آ اس صبح روز جمعه نوزدهم اسفند با انتشار خبری مدعی شد سانچز با اکوادور به توافق رسیده است. همزمان با انتشار این خبر در این رسانه یکی از خبرنگاران اکوادوری نیز با ارسال توییتی مدعی شد توافق نهایی میان مدیر برنامه سانچز و مدیران فدراسیون فوتبال اکوادور صورت گرفته و او را باید از این پس سرمربی اکوادور دانست.
با انتشار این خبر از سوی آ اس موجی از ابهامات جدی در محافل خبری ایرانی به راه افتاد تا حدی که برخی منتقدان اعلام کردند اگر خبر مذکور درباره سانچز درست از آب در بیاید به احتمال فراوان فدراسیون فوتبال به سراغ گزینه ایرانی خواهد رفت تا تیم ملی اردوی خود را برای انجام بازی‌های تدارکاتی در فیفا دی با سرمربی داخلی آغاز کند.
در این میان فرضیه‌ای بسیار محتمل هم مطرح شد که این اتفاق حاصل بازارگرمی و خبرسازی واسطه‌هاست تا از این معرکه بتوانند رقم قرارداد سانچز با ایران را تحت تأثیر قرار دهند تا قرارداد میان او و فدراسیون فوتبال با مبلغ بیشتری نوشته شود.
این فرضیه وقتی جدی می‌شود که سایت رسمی فدراسیون اکوادور هیچ خبری مرتبط با این مسئله منتشر نکرده در صورتی که اگر موضوع نزدیک به واقعیت بود بی‌شک رسانه رسمی فدراسیون فوتبال اکوادور این موضوع را به صورت کامل پوشش می‌داد. رسانه‌های رسمی اکوادور نیز در این ارتباط هیچ خبری منتشر نکردند تا تنها رسانه منتشرکننده این خبر رسانه آ اس اسپانیا باشد.
با این حال به نظر می‌رسد امروز فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی در این خصوص اطلاع‌رسانی کند تا پرسش‌های موجود در فضای جامعه به صورت کلی برطرف شود.

خبرنگار: سینا حسینی

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.