مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: امسال تاکنون ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در استان تخصیص یافته است.

تخصیص ۷۰۰ میلیارد ‌برای اجرای طرح‌های آبرسانی در کردستان

به گزارش قدس آنلاین، آرش آریانژاد عصر امروز در جلسه حفاظت از منابع آبی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته حوزه آب استان در زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام بسیار فعال بوده و وزیر و معاونین وزارت از این پروژه‌ها ۶ بار بازدید کرده‌اند، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال آینده نیز شاهد اجرای جشنواره و طرح‌های منابع آب در کردستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد مصوبات حوزه آب در طول سال‌جاری در استان اجرایی شده است، گفت: وزارت نیرو در حوزه فنی و تخصیص منابع آب به کردستان نگاه مثبت داشته و انصافا حمایت‌های انجام شده بی‌نظیر و در مقایسه با ۲۴ سال گذشته قابل قیانس نبوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومانی اعتبار برای طرح‌های آبرسانی در استان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این تخصیص‌ها را به صد درصد اعتبارات ابلاغی برسانیم.

وی آبرسانی به شهر بانه، رفع دغدغه مردم و برنامه‌ریزی برای تکمیل تصفیه‌خانه شماره دو و افتتاح ایستگاه بوئین در فرودین ماه سال آینده از جمله اقدامات و برنامه‌های حوزه آبرسانی در بانه است، افزود: افزایش تخصیص کشاورزی سد گاران و موافقت با طرح‌های آبرسانی، اخذ موافقت‌نامه تخصیص ۱۶۰۰ هکتار از پایاب گاران تا لب مرز و تخصیص آب زیر زمینی جزو کارهای انجام شده در مریوان است.

آریانژاد بیان کرد: پروژه نیمه تمام سد سیازاخ دیواندره که ۲۲ سال از عمر آن می‌گذرد، بعد از سفر رئیس‌جمهور اعتبارات به آن تخصیص و اکنون پلاک‌گذاری تونل انجام و وارد مرحله آبگیری ۱۰۰ میلیون متر مکعبی شده و امیدواریم در شش ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی اتمام طرح آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج و جایگزینی مخزن سد قشلاق با سد آزاد را جزو مهم‌ترین کارهای انجام شده در سنندج عنوان و اظهار کرد: اخیرا فراخوانی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در سه لکه سد قشلاق منتشر شده تا فعالان این عرصه برای اجرای طرح‌های گردشگری پای کار بیایند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، میزان تخصیص در سال آینده افزایش و چندصد شبکه آبیاری به بهره‌برداری برسد.

آریانژاد اتمام پروژه سد چراغ ویس سقز، سد سیازاخ دیواندره، و امیرآباد کامیاران و تخصیص در پایاب سد گاران مریوان را از جمله برنامه‌های سال آینده عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم برای این پروژه‌ها که ارزش فعلی آنها بالغ بر صدها هزار میلیارد تومان است، سال آینده به بهره‌برداری برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.