غلامحسین یوسفی از چهره‌های پیشکسوت و نام‌آشنای خراسان جنوبی درگذشت.

غلامحسین یوسفی، شاعر نام آشنای خراسان جنوبی درگذشت

به گزارش قدس آنلاین،غلامحسین یوسفی متخلص به ناقوس از چهره‌های پیشکسوت و نام‌آشنای خراسان جنوبی در سن ۷۵سالگی زندگی را وداع گفت.  

محمدرضا حسینی مود با بیان این خبر افزود: استاد یوسفی که متولد روستای رچ بود تخلص شعری خود را ناقوس انتخاب کرده بود. او که متولد ۱۸ مرداد ۱۳۲۶ بود تحصیلات ابتدایی را در دبستان ابن‌حسام خوسف بیرجند به پایان رساند و در دبیرستان نیز رشته ادبیات خواند. حسینی مود افرود: استاد ناقوس در ادامه راه تحصیل، از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته تاریخ با مدرک کارشناسی دانش‌آموخته شد. او که پس از پایان دانشگاه به مدت ۳۰ سال به تدریس در مشهد و بیرجند مشغول بود در کنار تدریس پیگیر سرودن شعر نیز بود و در قالب‌های مختلف شعر همچون غزل، مثنوی، قصیده، رباعی و... شعر سروده بود.

این شاعر معاصر با بیان اینکه گویندگی رادیو مشهد، تدریس در مراکز آموزش عالی بیرجند، داوری جشنواره‌های شعری، برگزاری جلسات ادبی و... بخشی از کارنامه ادبی استاد ناقوس را شامل می‌شود تصریح کرد: سال ۱۳۹۶ به پاس ۵۰ سال فعالیت‌های ادبی غلامحسین یوسفی و تربیت شاگردان بسیار، از این شخصیت فرهنگی تجلیل شد و مجتمع فرهنگی هنری ارشاد در شهر خوسف به نام این معلم شعر نام‌گذاری شد.

 وی با اشاره به این نکته که ناقوس، شاعری عارف مسلک و اهل دل بود، افزود: او برای شعر اهمیت و جایگاه خاصی قائل بود بنابراین سبک زندگی او شاعرانه و به دور از قیل و قال دنیای امروز بود و بیشتر کشف و شهودهای او در شعر در روستای رچ یعنی زادگاهش رخ می‌داد.

حسینی مود با تأکید بر نگاه دقیق و نکته‌سنج ناقوس به شعر تصریح کرد: زیست این شاعر به گونه‌ای بود که مورد احترام طیف وسیعی از مردم بود و از او که بخشی از عمرش در راه تعلیم و پرورش شاعران جوان گذشت چندین دفتر شعر به جای مانده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: سرمه خیال ۱۳۵۵، شعر شهادت ۱۳۵۷، دیوان معرفت ۱۳۸۳، آن سوی پرواز ۱۳۸۹، در سایه‌سار نقره‌ای رچ ۱۳۹۲، سرخ و سپید ۱۳۹۴، شبنم و شکوفه و... .  

خبرنگار: عباسعلی سپاهی یونسی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.