پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب میوه، لبنیات و دیگر محصولات در استان بوشهر معدوم شد.

۵ تن مواد غذایی فاسد در استان بوشهر معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، عباس آدمیت‌نسب  با اشاره به توجه به شاخص‌های بهداشتی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخصه‌های بهداشتی فعالیت‌های موثر را برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب میوه، لبنیات و انواع ترشیجات بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر جمع‌آوری و معدوم شد.

وی با بیان این‌که با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته ، بدون اغماض برخورد قانونی می‌شود، اظهار کرد: در همین مدت تعداد ۷ واحد صنفی متخلف پس از طی مراحل قانونی پلمپ و ۷۲ واحد نیز به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شد.

آدمیت‌نسب تصریح کرد: تاریخ تولید و انقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد شکل‌دهنده را به عنوان پنج مشخصه اصلی مواد غذایی است که مردم باید در هنگام خرید مواد غذایی به توجه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تاکید کرد: شهروندان تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان و یا شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گزارش دهند .

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.