سخنگوی وزارت امور خارجه برخوردهای پلیس فرانسه با معترضان در این کشور را نمونه‌ای از رعایت حقوق بشر و احترام به حقوق معترضان در «باغ اروپا» خواند و گفت: درس‌های حقوق بشری این مدعیان برای دیگران است و خود در عمل بدان‌ها بیگانه هستند.

کنایه کنعانی به رفتار پلیس فرانسه با معترضان؛ خودشان با حقوق بشر بیگانه‌اند

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۲۱ اسفند ماه در خصوص برخورد پلیس فرانسه با معترضان در این کشور در توئیتر نوشت: درس عملی پلیس فرانسه به دیگران در رعایت حقوق بشر و احترام به حقوق معترضان؛ این نمونه‌ای از رعایت حقوق بشر و احترام به حقوق معترضان در «باغ اروپا» است!

کنعانی اضافه کرد: درس‌های حقوق بشری این مدعیان برای دیگران است و خود در عمل بدان‌ها بیگانه هستند. 

وی افزود: از این نمونه‌ها در آمریکا و اروپا بسیار است!

روز گذشته هزاران فرانسوی با حضور در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور از جمله پاریس به طرح اصلاح حقوق بازنشستگی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اعتراض کردند.

در پی اعتراضات در فرانسه تصاویری از برخوردهای خشونت آمیز پلیس فرانسه با معترضان در این کشور منتشر شد. 

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ششم دی ماه در توئیتر درباره سیاه نمایی علیه ایران و با انتشار تصاویری از برخورد پلیس با معترضان در کشورهای اروپایی نوشته بود: همه اتهاماتی را که برخی رژیم‌ها به دروغ به ایران وارد می‌کنند، خودشان در عمل در طول تاریخ و در تاریخ معاصر به شنیع‌ترین وجه در حق ملت‌ها و مردم خود مرتکب شده و هنوز هم می‌شوند. سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران، ماهیت واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را پنهان نمی‌کند. نفاق تا کِی؟!

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین سوم دی ماه نیز ضمن محکوم کردن حمله خشونت آمیز و نژادپرستانه در پاریس، گفت: ایران شدیدا نگران به خطر افتادن جان مردم به ویژه مسلمانان، اقلیت‌ها و مهاجران است و بر ضرورت خویشتنداری پلیس فرانسه در برخورد با تجمعات مسالمت آمیز معترضان تأکید می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.