همزمان با اقدام مسئولان ایالت نیویورک در تعطیلی دومین بانک بزرگ آمریکا در عرض دو روز، رئیس جمهور این کشور نیز وعده بازخواست مسئولان آشفتگی این روزهای سیستم مالی آمریکا را دارد.

 تعطیل‌شدن دومین بانک آمریکا در عرض دو روز!

به گزارش قدس آنلاین؛ رسانه‌های آمریکایی بامداد دوشنبه از تعطیل‌شدن دومین بانک بزرگ در این کشور تنها دو روز بعد از ورشکستگی بانک «سیلیکان وَلی» در کالیفرنیا خبر دادند.

مسئولان ایالت نیویورک گفتند که برای حفاظت از نظام مالی و همچنین سپرده‌های مردم، بانک «سیگنِچر» تعطیل می‌شود و بار مالی آن نیز بر دوش مالیات‌دهندگان نخواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ورشکستگی و تعطیلی بانک سیگنچر نیویورک، سومین فاجعه بانکی بزرگ در تاریخ آمریکا است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز بامداد دوشنبه در واکنش به ورشکستگی و تعطیلی پی‌درپی دو بانک بزرگ در این کشور، گفت: «مردم و شرکت‌های آمریکایی باید مطمئن باشند که سپرده‌های آنهازمانی که نیازشان دارند، در دسترس هستند».

طبق این گزارش، بایدن در ادامه وعده داد: «من متعهد می‌شوم که مسئولین این آشفتگی را مورد بازخواست قرار دهم و به تلاش‌ها برای تقویت مقررات و نظارت بر بانک‌های بزرگ ادامه دهم».

وی همچنین افزود: «ما برای رسیدگی به مشکلاتی که بانک‌های سیلیکان ولی و سیگنچر با آن مواجه بودند، اقدام کردیم و راهکاری سریع یافتیم که از آمریکایی‌ها محافظت کند».

به نوشته رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا و فدرال رزرو (سیستم بانک مرکزی این کشور) نیز اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای جلوگیری از تأثیر پیامدهای ورشکستگی بانک سیلیکان ولی اعلام کردند.

روز جمعه بود که اداره حفاظت مالی ایالت کالیفرنیا اعلام کرد بانک سیلیکان ولی که شانزدهمین بانک بزرگ آمریکا و بزرگترین بانک در منطقه فناور و تکنولوژیک به همین نام است، ورشکسته و تعطیل شده است. این بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی در ۱۴ سال گذشته و از زمان بحران بزرگ مالی در سال ۲۰۰۸ در آمریکا به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.