رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم تامین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور، گفت: قوه قضائیه به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی، صنایع و کارخانجات است.

خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور: قوه قضائیه به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین، «ذبیح‌الله خدائیان» عصر امروز (دوشنبه) در نهمین همایش ملی مدیریت جهادی افزود: در شرع مقدس اسلام، ثروت محترم شمرده شده است، البته مشروط به اینکه از راه مشروع به دست آمده باشد. با این حال، همین دیدگاه نیز در کشور جا نیفتاده و نگاهی که به سرمایه‌دار وجود دارد اسلامی نیست.

وی بیان‌داشت: در معدود خصوصی سازی هایی که در کشور انجام شده، شاهدیم به اهلیت افراد توجه کافی نشده یا واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی انجام نشده است.

خدائیان گفت: همین مسائل سبب شده تا شاهد کاهش توان بخش خصوصی وقعی در کشور باشیم و امید می‌رود در برنامه هفتم توسعه به این مهم توجه کافی مبذول شود.

وی همچنین از عدم توجه به توانمندسازی بخش خصوصی واقعی انتقاد کرد و ادامه‌داد: در بسیاری موارد شاهدیم با بروز مشکل یا مشکلاتی برای فعالیت بخش خصوصی، بلافاصله بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، مخابرات و غیره به سراغ‌شان می‌روند تا اینکه در نهایت به وشکستگی می‌رسند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان‌کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، شاهدیم کمکی که از سوی این قوه به بخش خصوصی می‌شود با ادوار گذشته قابل مقایسه نیست و ستاد اقتصاد مقاومتی، اداره کل حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی، کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره با رصد مرتب فعالیت‌های بخش خصوصی، به دنبال رفع مشکلات صنایع و کارخانجات هستند.

وی بر لزوم تامین امنیت سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: تاکید رییس قوه قضائیه نیز محترم شمرده شدن امضای دولت و حکومت، برخورد با مسوولان سوء استفاده کننده و حمایت از بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.