استاندار خراسان رضوی خواستار تمرکز مسوولان متولی امور ایثارگران، بر پیگیری جدی تر خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران شد.

تمرکز مسئولان متولی امور ایثارگران، بر پیگیری جدی تر خدمات رسانی به خانواده شهدا

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در آیین گرامیداشت روز شهید اظهار کرد: شهادت بالاترین جایگاه عنایت شده از سوی پرودگار به انسان است، یکی از افتخارات انقلاب و نظام این است که جامعه اسلامی را شهید پرور کرده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مجاهدان راه حق ضمن اینکه جایگاه خود را با شهادت ارتقا داده اند، جایگاه خانواده، روستا، شهر و کشور خود را با عنوان شهیدپروری ارتقا داده اند.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند که ما از این نظام حفاظت می کنیم در حالی که خون شهید است که از این نظام حراست می کند، همانگونه که خون شهدای کربلا از اسلام دفاع کرد و باعث بقای ارزش‌های اسلامی شد.

نظری افزود: جامعه با شهادت که محصول مبارزه و مجاهدت در برابر میدان و دشمن است، ارتقا یافته است.

استاندار خراسان رضوی بر پیروی از دیدگاه و آرمان شهدا در میان مسوولان تاکید و بیان کرد: از کوچکترین تا بزرگترین خدمت ما باید با هدف اعتلای اسلام و حفاظت از جامعه اسلامی باشد.

تبدیل وضعیت شغلی چهار هزار فرزند شهید و جانباز در خراسان رضوی

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز اظهار کرد: این استان بیشترین خانواده شاهد و ایثارگر را دارد، حال آنکه بیشترین فاصله را با مناطق عملیاتی کشور در دوران دفاع مقدس داشته است اما رزمندگان خراسانی برای حفاظت از کیان نظام اسلامی و لبیک به ندای رهبری گرانقدر انقلاب از گرانبهاترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی خدمت به خانواده شهدا را افتخار مسوولان دانست و گفت: خراسان رضوی نزدیک به ۱۸ هزار شهید، ۵۲ هزار جانباز و حدود چهار هزار آزاده و ۳۸۰ هزار نفر خانواده شهید و ایثارگر را زیرپوشش دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در تشریح خدمت رسانی به خاندان شاهد و ایثارگر استان اظهار کرد: چهار هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان با تبدیل وضعیت شغلی، مطابق قانون به استخدام رسمی درآمده اند.

حسن زاده نامقی افزود: امسال با اهتمام مدیران استانی ۶۰ هزار مورد دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان از طریق دستگاه های اداری استان انجام شده است.

وی بیان کرد: خانواده ۶ هزار شهید و ایثارگر در خراسان رضوی پایش سلامت و هشت هزار نفر از ایثارگران نیز در برابر آنفلوانزا واکسیناسیون شده اند.

مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: تنها استانی که موفق شده در سال ۱۴۰۱ فیلم یا سریالی در خصوص شهدا بسازد خراسان رضوی بود که نتیجه آن ساخت سریال "بچه زرنگ" درباره شهدای مدافع حرم بود.

حسن زاده نامقی اضافه کرد: ساخت قسمت دوم این سریال نیز آغاز شده و قرار است در مبارک رمضان در شبکه های صدا وسیما پخش شود.

وی گفت: همچنین بیشترین نسبت خاطره نگاری از والدین شهدا در مقایسه با سایر استانها در خراسان رضوی صورت گرفته و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده شهید در نهضت ثبت خاطره نگاری شرکت کرده اند و از این تعداد پنج هزار و ۸۰۰ خاطره شفاهی آماده رونمایی است.

عدم همراهی بانکها برای اعطای تسهیلات به خانواده شهدا

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین گفت: برخی از بانکها به بهانه های مختلف از اعطای تسهیلات در موضوع مسکن به ایثارگران خودداری می کنند که همین مساله در مواردی اعطای تسهیلات و خرید مسکن ایثارگران را با مشکلات حاد حقوقی مواجه کرده است.

حسن زاده نامقی بیان کرد: همچنین بانکها امسال حتی یک ریال وام اشتغال به جامعه ایثارگری استان پرداخت نکرده اند که لازم است این موضوع و دلایل آن پیگیری شود.

وی همچنین گفت: در حالی که پیگیری های متعددی از سوی وزرای بهداشت در ۲ دوره فعلی و گذشته برای مجوز بیمارستان ویژه جانبازان امام خمینی(ره) صورت گرفته اما تاکنون مجوز مذکور صادر نشده است، این در حالی است که مرکز درمانی مذکور هم اکنون از هشت استان جانبازان عزیز را پذیرش می کند.

حسن زاده نامقی افزود: در صورتی که بتوان برای بیمارستان یاد شده مجوز مورد نظر را دریافت کرد، جانبازان عزیز می توانند از ظرفیت بیمه برای اقدامات درمانی خود استفاده کنند.

وی گفت: بهانه ذکر شده برای عدم صدور مجوز، نزدیکی این مرکز درمانی به ریل راه آهن است، این در حالی است که سالها جانبازان عزیز در همین مکان پذیرش و بستری می شوند.

خدمت رسانی تاسف بار به جانبازان اعصاب و روان

مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین وضعیت رسیدگی به جانبازان اعصاب و روان در بیمارستان ابن سینا مشهد را بسیار تاسف بار توصیف کرد و گفت: پس از پنج بار بازدید از بیمارستان ابن سینا انتظار داشتیم که حداقل اقدامات اصلاحی در این خصوص صورت بگیرد حال آنکه اقدامی را شاهد نبوده ایم.

وی افزود: امیدوارم آقای استاندار با افرادی که در این خصوص تسامح و تساهل داشته اند، برخورد نمایند.

در این خصوص استاندار خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور زائران خود را مسوول پیگیری مجوز بیمارستان ویژه جانبازان، مسائل جانبازان اعصاب و روان و پیگیری از دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرد.

همچنین در این مراسم از هفت نفر از خانواده شهدا و جانبازان خراسان رضوی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.