رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استقرار تیم‌های واکنش سریع در حرم رضوی خبر داد وگفت: با حضور این تیم‌ها خدمات درمانی فوری در محل انجام می‌شود.

تیم‌های واکنش سریع در حرم مطهر رضوی مستقر خواهند شد/کمبود دارویی نداریم 

به گزارش قدس خراسان، محمد کیانی در نشست خبری برنامه ها و خدمات حوزه سلامت در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۱۰۰ تیم واکنش سریع فعالیت خود را شروع کردند که تعدادی از آن ها در حرم مطهر مستقر می شوند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیمار در حرم پس از احیای نسبی، جهت اقدامات تکمیلی به بیمارستان انتقال پیدا کند و تیم های واکنش سریع شامل پزشک، پرستار، کارشناس بیماری ها، بهداشت محیط است. 

وی افزود: ۶۸ بیمارستان در ایام نوروز در استان فعال است که از این تعداد ۳۵ بیمارستان در مشهد خدمات دهی می کنند. همچنین ۶۵ مرکز دیالیز، ۸۵۷ تخت دیالیز، ۲۲۸ درمانگاه، ۸۲ مرکز تصویربرداری، ۵۲ مرکز دندانپزشکی و ۸۷ آزمایشگاه در ایام نوروز فعال هستند. 

کیانی در خصوص تامین داروها بیان کرد: بعضی از داروها که کمبود کشوری دارند ما سهمیه استان را دریافت خواهیم کرد اما از نظر دیگر داروها با رایزنی هایی که انجام شده است، سهمیه استان و مشهد تامین است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد داروخانه های شبانه روزی استان را ۱۷۶ داروخانه اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۰۲ داروخانه در مشهد است و همچنین ۷۱ داروخانه بیمارستانی در استان که ۴۵ داروخانه بیمارستانی در مشهد است در این ایام خدمات دهی می کنند. 

۲۴ داروخانه ویژه در اطراف حرم به زائران خدمات دهی می کنند 

در ادامه همچنین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اطراف حرم مطهر ۲۴ داروخانه فعالیت می کنند که ۱۲ داروخانه شبانه روزی و ۱۲ داروخانه تا ساعت ۲۴ و بیشتر فعالیت می کنند تا نیازهای دارویی زائران را برطرف کنند. 

ناصر وحدتی ادامه داد: این داروخانه های از نظر تامین دارو بیشتر از سهمیه شارژ می شوند تا کمبودی نداشته باشند. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود داروهای خاص اگر وجود داشته باشد که به صورت کشوری است و ما سهمیه استان خود را دریافت می کنیم همچنان که اگر آن بیمار در استان خودش هم بود این کمبود دارو را داشت. 

وی در خصوص دیگر داروها که کمبود کشوری ندارد، بیان کرد: ما داروهای دیگر را بر اساس پیش بینی درخواست داده ایم و از این نظر کمبودی نخواهیم داشت. 
  
کمبود داروهای سوختگی نداریم 

همچنین در این نشست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: تاکنون کمبود داروی سوختگی از بیمارستان ها و داروخانه ها به ما گزارش نشده است. 

شاپور بدیعی بیان کرد: با توجه به چهارشنبه آخر سال داروهای مربوط به سوختگی از بیمارستان ها و داروخانه ها به ما گزارش نشده است و در این موضوع کمبودی نداریم. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص خدمات دهی به زائرین در ایام نوروز گفت: بیمارستان ها در سه طبقه بسته بندی شده است و بیمارستان های نزدیک به حرم در اولویت خدمات دهی به زائرین هستند. 

وی گفت: چهار بیمارستان طالقانی، امدادی کامیاب، هاشمی نژاد و ولایت برای تروما و تصادفات در نظر گرفته شدند و علاوه بر این بیمارستان های دیگری برای پشتیبانی از این بیمارستان ها در نظر گرفته شده اند. 

بدیعی اظهار کرد: ۱۸۶ درمانگاه خصوصی که خدمات سرپایی ارائه می دهند برای خدمات رسانی به زائرین در نظر گرفته شده اند و همچنین ۷۰ درصد مطب های ملزم به خدمات دهی در ایام نوروز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.