رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: آخرین آمار تا ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه سوری ۲۷۷ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند.

۲۷۷ مصدوم سرانجام چهارشنبه سوری در آذربایجان غربی

به گزارش قدس آنلاین دکتر محمد امین ولی زاد سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه تا این لحظه فوتی در چهارشنبه سوری ثبت نشده است اما تا این لحظه ۲۷۷ نفر مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه اغلب مصدومان به دلیل استفاده از مواد محترقه غیر مجاز مصدوم شده اند افزود: از بین ۲۷۷ مصدوم، اکثرا از ناحیه‌دست، پا و صورت بر اثر مواد منفجره چهارشنبه

سوری آسیب دیده اند.

ولی زاد با اشاره به مصدومان شهرستان ارومیه گفت: از این تعداد، ۶۰ نفر نیز در ارومیه مصدوم و در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه در واحد اورژانس پذیرش شدند.

وی در ادامه گفت: بیشتر مصدومان ارومیه پس از مداوا ترخیص شده و حدود ۱۵ نفر نیز تحت نظر هستند که پس از تعیین تکلیف مصدومیت و انجام امورات لازم درمانی ترخیص می شوند.

وی با اشاره به مصدومیت های چشمی گفت: اغلب مصدومان از ناحیه چشم نیز مصدوم شده اند اما آسیب جدی و تخلیه تاکنون ثبت نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت : بیشتر مصدومان در استان در رده سنی نوجوان و جوانان هستند که به دلیل عدم مراقب از خود دچار حادثه شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.