رئیس کل دادگستری گلستان از بررسی ویژه آتش سوزی جنگل های گالیکش خبرداد و گفت: با توجه به گزارش های دریافتی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی ها، به صورت ویژه در این حوزه ورود می کنیم.

بررسی ویژه آتش سوزی جنگل گالیکش/ پایش هوشمند تخلفات ساخت و سازها

به گزارش  قدس آنلاین، حیدر آسیابی  در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهارکرد: دستگاه های اجرایی متولی و دادستان های سراسر استان در کشیک های نوروزی برای پیشگیری از دست اندازی به اراضی ملی و صیانت از این عرصه ها حضور دارند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: دادستانی ها در همه حوزه های قضایی در تعطیلات نوروز در دسترس هستند تا در صورت نیاز به اقدام قضایی، بلافاصله ورود کنند.

وی گفت: بخشی از تمرکز گشت های نوروزی، بر قاچاق چوب خواهد بود و این زیبنده نیست که بخش عمده ای از چوب مورد نیاز کارگاه های مبل سازی دیگر استان ها از جنگل های گلستان قاچاق شود و باید دستگاه های متولی نظارت ها در این بخش را بیشتر کنند.

آسیابی از توسعه سامانه پنجره واحد زمین در استان هم خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه، تخلفات در حوزه تغییر کاربری زمین ها و ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت هوشمند پایش می شود که در نتیجه آن از تخلفات در این حوزه به موقع اطلاع حاصل و بلافاصله برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: از این سامانه همچنین در ارائه خدمات در حوزه صدور مجوزها و واگذاری زمین برای طرح های توسعه ای در بخش های صنعتی و گردشگری و صنعتی هم استفاده می شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات در حوزه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در همین یکی دو سال گذشته میزان اجرای احکام قلع و قمع و تبصره دو با دو دهه گذشته برابری می کند که نشان از عزم دادگستری استان برای مبارزه جدی با زمین خواری دارد و خوشبختانه امروز در برخی مناطق استان مانند زیارت ساخت و سازهای غیرمجاز متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان از بررسی ویژه آتش سوزی جنگل های گالیکش هم خبر داد و گفت: با توجه به گزارش های دریافتی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی ها، به صورت ویژه در این حوزه ورود می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.