۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 857891

تازه‌ترین خبرها از سفره‌های کرامت حرم رضوی

سفره‌های افطاری هر شب در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی پهن می‌شود

در تازه‌ترین خبرها از سفره‌های کرامت حرم رضوی، سرپرست معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی از برگزاری این سنت رمضانی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

تازه‌ترین خبرها از سفره‌های کرامت حرم رضوی


«محمد شبان » در نشست خبری مدیریت عالی حرم مطهر رضوی و مجموعه‌های تابعه آن درباره ویژه برنامه‌های نوروز۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس مبنی بر اجرای  سفره‌های کرامت حرم رضوی با عنوان «طرح اکرام رضوی» ویژه مجاوران و همشهریان مشهدی بارگاه مطهرامام هشتم (ع) گفت: قرار است در شب‌های ماه مبار رمضان، هرشب حدود۲ هزار نفر از همشهریان مشهدی در این طرح و در مراسم ضیافت افطار، مهمان سفره با کرامت حرم مطهر امام رضا(ع) شوند و روزه خود را با غذای متبرک حرم مطهر رضوی، افطار کنند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوّی و جهت تسهیل و رفاه حال عزیزان ودعوت شدگان به این طرح، قرار است هرشب، سفره‌های طرح اکرام رضوی در محل «رواق شیخ حرعاملی » در مجاورت رواق دارالحجه حرم مطهررضوی پهن شود و هر شب میزبان حدود ۲ هزار نفراز همشهریان مشهدی که به این مراسم دعوت می‌شوند، باشیم.
سرپرست این معاونت خاطر نشان کرد: در صورت انجام هماهنگی و وجود شرایط مساعد ومناسب و موافقت مقامات عالی آستان قدس رضوی، طرح افزایش در تعداد همشهریان مشهدی دعوت شده به مراسم طرح اکرام رضوی نیز قابل بررسی و اجراء خواهد بود که در این صورت با در اختیار داشتن محل مناسب درحرم مطهر، می‌توان برای افزایش تعدادسفره‌های افطاری این طرح با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی در فصل بهار، اقدام کرد.
شبان اظهار داشت: طرح اکرام ضیافت رضوی، ویژه پذیرایی از مجاوران مشهدی در مراسم افطار در ماه مبارک رضوی است، اما روند عادی پذیرایی از زائران در بارگاه مطهر امام هشتم (ع) هرشب برای وعده افطاردر دو مهمانسرای حرم منور امام رضا(ع) واقع در«بست شیخ حرعاملی» و « صحن غدیر» ویژه زائران گرامی مطابق سال‌های گذشته، انجام می‌شود.
این مقام مسئول یادآور شد: همچنین در سفره‌های افطاری که در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی هر شب پهن می‌شود شامل ورودی‌های باب الکاظم(ع)، باب الهادی(ع) و بلوار مرحوم آیت ا... واعظ طبسی(ره) هر شب از ماه مبارک رمضان و در مجموع این سه ورودی، افتخار میزبانی از حدود۹هزارنفر از زائران ومجاوران بارگاه مقدس امام هشتم(ع) را خواهیم داشت.
شبان متذکر شد: همچنین در مجموع یک ماهه ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی شده است تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته افطاری سبک( شامل: خرما، کیک، نوشیدنی سبک و... ) ویژه نمازگزاران مغرب و عشاء در شب‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام هشتم(ع) توزیع شود.

محمدحسین مروج کاشانی 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.