پس از یک سری رسوایی‌هایی که به دلیل عدم جلوگیری از به کارگیری مردان خشن به‌عنوان افسر پلیس در بریتانیا به وجود آمد، اکنون ادارات پلیس در سراسر این کشور تحت فشار قرار گرفته‌اند تا به شکلی ریشه ای از شر متجاوزان و متعرضان خلاص گردند.

کمتر از یک درصد از ۱۵۰۰ افسر پلیس متهم به اعمال خشونت علیه زنان در بریتانیا اخراج شده‌اند!

به گزارش قدس آنلاین، در چند وقت اخیر پرونده دیوید کریک، افسر پلیس منطقه متروپولیتن که در ۲۴ مورد تجاوز به عنف مجرم شناخته شد، باعث شد کمیسر این منطقه یعنی سر مارک رولی اعتراف کند که صدها افسر پلیس وجود دارند که باید از نیروی پلیس اخراج شوند.

آمارهای تازه منتشر شده اکنون نشان می دهد که بیش از ۱۵۰۰ افسر پلیس در سراسر انگلیس و ولز در یک دوره شش ماهه به خشونت علیه زنان متهم شده اند.

داده هایی که از شورای روسای پلیس ملی بریتانیا (NPCC) در دوره زمانی بین اکتبر ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ منتشر شده، نشان می دهد که ۱۴۸۳ ادعای اعمال خشونت به وسیله ۱۵۳۹ افسر پلیس یعنی ۰.۷ درصد از کل افسران پلیس توسط زنان و دختران مطرح گردیده است.

این شکایات شامل ۶۵۳ پرونده علیه ۶۷۲ نفر است که توسط نیروهای پلیس انگلیس و ولز و همچنین پلیس حمل و نقل بریتانیا به عنوان خشونت علیه زنان و دختران ثبت شده است. در همین مدت ۵۲۴ پرونده شکایت مردمی از ۸۶۷ نفر نیز به ثبت رسیده است.

فقط ۱۳ افسر به دلیل رفتار خود اخراج شده اند

این ارقام نشان می دهد که کمتر از یک درصد از ۱۵۳۹ افسر پلیسی که با شکایت در مورد رفتارشان با زنان مواجه شده اند، شغل خود را از دست داده اند.

از ۶۵۳ پرونده رفتاری در این مدت، ۱۶۷ مورد حل و فصل شده که ۱۳ افسر و کارمند اخراج شده اند. این پرونده ها شامل ۱۹۵ اتهام جداگانه بوده که ۷۰ درصد آنها به هیچ اقدام دیگری منجر نشده است.

در همین حال، ۲۹۰ شکایت از ۵۲۴ شکایت عمومی حل و فصل شده که ۹۱ درصد آنها هیچ اقدام دیگری را در پی نداشته و هیچ افسر یا کارمندی اخراج نشده است.

چرا این داده ها منتشر می شود؟

شورای روسای پلیس ملی بریتانیا امروز برای اولین بار این داده ها را به عنوان بخشی از تلاش هایش برای رسیدگی به تبعیض جنسی، زن ستیزی و خشونت علیه زنان در پلیس این کشور پس از پخش یک سری از رسوایی ها منتشر می کند.

این رسوایی ها شامل قتل سارا اِوِرارد است که توسط افسر پلیس وین کوزنز در مارس ۲۰۲۱ کشته شد و البته پرونده کریک نیز جزوی از آن بود.

مشخص شد که کریک و کوزن هر دو پیش از دستگیری مرتکب تخلفات متعددی شده که به آن توجهی نکرده بوده اند. در مورد کریک، پلیس متروپولیتن با وجود ۹ شکایت جداگانه مبنی بر آزار و اذیت و آزار جنسی او را اخراج نکرده بوده است.

پلیس متروپولیتن و شورای روسای پلیس ملی بریتانیا متعهد شده اند که پس از این رسوایی ها اقدامات لازم را انجام دهند و اداره پلیس را از شر چنین افرادی پاک کنند.

واکنش پلیس به جدیدترین آمارها چگونه بوده است؟

معاون رئیس پلیس، مگی بلیث، هماهنگ کننده شورای روسای پلیس ملی بریتانیا برای خشونت علیه زنان و دختران، گفت: «ما باید در برخوردها علیه هر کسی که در این نوع رفتارها دست دارد، چه افسر پلیس باشد چه از درون اداره پلیس، سختگیرتر باشیم.

او گفت که معتقد است وقتی شورای روسای پلیس ملی بریتانیا سال آینده داده‌ها را دوباره منتشر می‌کند، این ارقام حتی بیشتر نیز خواهد شد چون زنان اعتماد به نفس پیدا می کنند تا نگرانی‌های خود را گزارش کنند و تحقیقات بیشتری در حال انجام است، و پرونده‌های بیشتر باعث برخوردهای بیشتر و اخراج های بیشتر خواهد شد.

روز دوشنبه، پلیس متروپولیتنن برنامه‌هایی را برای بازرسی مجدد از افسران و کارکنانی که متهم به از بین بردن اعتماد جامعه هستند، اعلام کرد.

به گفته این اداره، بازرسی های جدید ممکن است منجر به اخطارهای کتبی یا تنزل رتبه نیروهای متخلف گردد.

نیکول جیکوبز، کمیسر سوء رفتار خانگی اداره پلیس، می گوید: «قربانیان و بازماندگانشان باید ببینند که اقدامات قوی توسط پلیس انجام شده، زیرا اعتماد به نفس در جامعه در پایین ترین میزان خود است، و من از این گزارش شورای روسای پلیس ملی بریتانیا استقبال می کنم. این نشان می‌دهد که نیروها در جهت درست برای مقابله با مجرمان در داخل پلیس و همچنین رسیدگی به تبعیض جنسی و زن‌ستیزی در پلیس گام برمی‌دارند. اما هنوز راه طولانی وجود دارد.»

منبع: آی نیوز

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.