دو روز پیش، یک بمب‌گذاری در «مجدو» واقع در شمال فلسطین اشغالی روی داد که تل‌آویو بیش از 30 ساعت مانع انتشار اخبار در خصوص آن شد و پس از آن تنها خبرهایی با جزئیات محدود، در خصوص آن در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد.

انفجار مشکوک در فلسطین اشغالی؛ از سانسور شدید خبری تا ادعای ارتباط آن با حزب‌الله

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های صهیونیستی از رایزنی‌های امنیتی در سطوح بالا در رژیم صهیونیستی بدون اشاره جزئیات و محتوای آن خبر دادند.

بر اساس این گزارش، دو روز پیش در یک انفجار مشکوک در شمال فلسطین اشغالی و به طور مشخص در تقاطع مجدو، اداره نظارت بر اخبار نظامی رژیم صهیونیستی دستور بایکوت خبری را داد و اجازه نداد که خبری در این خصوص منتشر شود. پس از گذشت ۳۰ ساعت از این انفجار، تنها به ارتش رژیم صهیونیستی اجازه داد که اخبار سربسته‌ای از این انفجار را منتشر کند.

انفجار مشکوک در فلسطین اشغالی؛ از سانسور شدید خبری تا ادعای ارتباط آن با حزب‌الله
محل انفجار بمب کنار جاده‌ای در مجدو

وبگاه «عرب ۴۸» شب گذشته، با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت:«یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (دیروز، ۱۴ مارس)، بدون اشاره به به جزئیات، اعلام کرد که ریاست رایزنی‌های امنیتی در سطح بالا را بر عهده دارد. این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که رایزنی‌های مد نظر او، حول محور بمب‌گذاری صورت گرفته در مجدو است که اخبار آن به شدت سانسور شده و شاباک در حال تحقیق در خصوص آن است.

در بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آمده است که رایزنی‌ها در پی «حوادث اخیر» و بدون افشای محتوای آن، به‌طور استثنایی در جریان است. اما وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت که این رایزنی‌ها در پی بمب‌گذاری دو روز پیش در مجدو و نگرانی‌های مربوط به این عملیات در جریان است.

انفجار مشکوک در فلسطین اشغالی؛ از سانسور شدید خبری تا ادعای ارتباط آن با حزب‌الله

بنا بر این گزارش، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل، «رونین بار» رئیس سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شاباک)،  رئیس بخش عملیات، رئیس بخش اطلاعات نظامی و شماری از افسران عالی‌رتبه در این رایزنی‌های امنیتی حضور دارند.

طبق بیانیه کوتاه ارتش رژیم صهیونیستی، «دستگاه‌های امنیتی اسرائیل نتایج اولیه تحقیقات در خصوص این رویدادها» را بررسی کردند و وزیر جنگ در پایان این رایزنی‌ها دستور ادامه «تلاش ها برای تضمین زندگی عادی شهروندان اسرائیل» را صادر کرد.

شبکه تلویزیونی «کان ۱۱» نیز اعلام کرد که سخن از«یک اتفاق امنیتی مستمر» است.

برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که این انفجار تبعاتی سنگینی  برای یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشته و وی از زمان وقوع انفجار، اجازه خروج از  وزارت جنگ را پیدا نکرده است. اما وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار این خبر اعلام کرد که  گالانت بعد از وقوع این انفجار که در نزدیکی حیفا واقع در شمال (فلسطین اشغالی) رخ داد، در مقر وزارت جنگ باقی ماند و در نشست کنست هم حاضر نشد، تا این در روز سه شنبه جلسه امنیتی عالی رتبه‌ای را برای بررسی ابعاد این اتفاق مدیریت کند.

این در حالی است که اداره نظارت بر اخبار نظامی رژیم صهیونیستی هرگونه انتشار جزئیات در خصوص این انفجار که طی آن یک خودرو در تقاطع مجدو هدف قرار گرفت و یک جوان از شهرک «سالم» به شدت مجروح شد، را ممنوع کرده است و شاباک را مسئول تحقیق در این خصوص اعلام کرد.

اما اطلاعات جسته و گریخته رسانه‌های صهیونیستی از انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در منطقه مجدو در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.هنوز مشخص نیست که مجریان این عملیات از داخل فلسطین اشغالی بوده‌اند یا افرادی از خارج از آن.

این انفجار و تلاش تل‌آویو برای سانسور خبری در خصوص آن، سؤالات زیادی را در جامعه صهیونیستی به وجود آورده است. تحقیقات اولیه حاکی از آن است که یک بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی زندان مجدو جاسازی شده بود و خبرنگار نظامی شبکه کان 11، ادعا کرد که بمب استفاده شده، «در صحنه فلسطینی بی‌سابقه بود».

وی تاکید کرد که این بمب در سطح پیشرفته‌ای در مقایسه با مواد منفجره معمولی قرار داشت.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به شدن انفجار این بمب، مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی مشابه این بمب‌ها را در جریان سالهای اشغالی جنوب لبنان تجربه کرده بود.

به ادعای این شبکه، انفجار مجدو، «نخبگان امنیتی اسرائیل» را به خود مشغول کرده است.

وبگاه صهیونیستی «واللا» نیز نوشت: «نگرانی‌ها در میان دستگاه‌های امنیتی اسرائیل از انفجار این بمب در نزدیکی مجدو افزایش یافته است و این انفجار یادآور انفجار مواد منفجره علیه نیروهای امنیتی اسرائیل در لبنان است».

به نوشته واللا، رژیم صهیونیستی اخیرا شاهد چندین عملیات و تلاش برای انجام عملیات انفجاری است و این عملیات نشان دهنده سطح بالای توسعه علمی و فناوری مجریان آن است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز ادعا کرد که بمب استفاده شده در مجدو، مشابه بمب‌های کنار جاده‌ای استفاده شده از سوی حزب‌الله برای انفجار خودروهای نظامی اسرائیلی در جنوب لبنان پیش از عقب‌نشینی تل‌آویو است.

وبگاه واللا، نیز در توضیح رویدادهای امنیتی ذکر شده در بیانیه کوتاه ارتش صهیونیست، نوشت که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته عوامل بمب‌گذاری‌های هفته گذشته در قدس، کارگذاشتن بمب در اتوبوسی در شهرک بیتار ایلیت، که بمب‌گذار پس از قرار دادن آن در اتوبوس، متواری شد را بیابند».

در همین راستا، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که اسرائیل پیام‌هایی را به «چندین سازمان تروریستی در خارومیانه» ارسال کرده است و به آن‌ها در خصوص سوء‌استفاده از «وضعیت سست داخلی» در اسرائیل به دلیل اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو هشدار داده و آن‌ها را تهدید کرده که «پاسخ به چنین تلاش‌هایی نامتناسب خواهد بود».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.