تولیت آستان قدس رضوی گفت: با نگاهی به گذشته و شرایط کنونی حاشیه شهر مشهد، در می‌یابیم که تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیون در این مناطق به بار نشسته است.

مجاهدت‌های فرهنگی روحانیون در حاشیه شهر مشهد به بار نشسته است

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در همایش طلایه داران جهاد و بصیرت که امروز چهارشنبه 24 اسفندماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و ائمه جماعات و روحانیون فعال حاشیه شهر مشهد در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد؛ به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به حاشیه شهر مشهد اشاره و ابراز کرد: حاشیه شهر مشهد همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده که با دستور معظم له ستادی با محوریت آیت الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برای سامان بخشیدن به وضعیت این مناطق تأسیس شد، که الحمدالله این ستاد طی مدت فعالیت اقدامات بسیار ارزشمندی خصوصا در حوزه‌های معرفتی، دینی و فرهنگی در آن مناطق انجام داده است.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی کمک به حاشیه شهر مشهد را یکی از وظایف خود می‌داند، تصریح کرد: رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد پروژه‌ای ملی است؛ اما مسئولان استانی نیز در حال تلاش هستند و آستان قدس رضوی هم به میزان مقدورات و امکانات آنچه در توان داشته باشد برای رفع مشکلات این مناطق انجام خواهد داد که به لطف الهی این تلاش‌ها امروز به بار نشسته است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: اگر تلاش‌های روحانیت حاشیه شهر مشهد، مدیریت مؤثر نماینده ولی فقیه در استان و همکاری بخش‌های مختلف استانی و شهری نبود، قطعا شرایط این مناطق با آنچه امروز شاهد هستیم، متفاوت بود و این توفیقات حاصل نمی‌شد.

وی نسبت به توجه روحانیت به ارتباط مؤثر با نسل جوان و مطالبه‎گری حقوق مردم تأکید و عنوان کرد: کارهای فراوانی انجام شده و مسئولان دلسوزانه در حال تلاش هستند؛ اما روحانیون نیز باید ضمن امیدآفرینی با منطق درست مطالبه‌گر حقوق مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین روحانیت را به انجام فعالیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت خیرین برای دستگیری از نیازمندان توصیه و تصریح کرد: روحانیون باید نسبت به مشکلات مردم دغدغه‌مند باشند و با استفاده از اعتبار خود و بهره گیری از ظرفیت خیران برای رفع آن‌ها و گره گشایی از زندگی نیازمندان تلاش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.