استاندار آذربایجان شرقی گفت: خط یک قطارشهری تبریز با بهره برداری ایستگاه «قونقا» به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی وارد مدار شد.

خط یک قطارشهری تبریز به طور کامل بهره برداری شد

به گزارش قدس آنلاین، عابدین خرم شامگاه چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از ایستگاه «قونقا» قطارشهری تبریز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این ایستگاه با سرعت و دقت زیاد در کمترین زمان ممکن اجرا شده است، افزود: هم اکنون مسافرگیری در ۱۸ ایستگاه خط یک قطارشهری تبریز به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می شود.

وی اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از ایستگاه‌های خط یک موجب تسهیل تردد شهروندان و به حداقل رسیدن حجم ترافیک شهر می شود و در این راستا توسعه حمل و نقل عمومی مورد توجه مدیران ارشد استانی و مدیریت شهری است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در اجرای این ایستگاه از معماری ایرانی - اسلامی استفاده شده و دارای زیبایی خاصی است، گفت: فرهنگ سازی برای استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی علاوه بر مدیریت حجم ترافیک شهری موجب کاهش آلودگی این شهر نیز می شود.

خرم با بیان اینکه فاینانس خط ۲ قطارشهری تبریز نیز مصوب شده است، ادامه داد: امید است در سال آینده خط ۲ و ۳ قطارشهری نیز زیر بار عملیات اجرایی برود و ایستگاه های این خطوط نیز برای استفاده شهروندان به بهره برداری برسد.

تلاش جهادی پرسنل قطارشهری تبریز موجب بهره برداری به موقع ایستگاه «قونقا» شد

شهردار تبریز نیز در این مراسم گفت: اجرای این ایستگاه به علت وجود منابع آب های زیرزمینی در مسیر، نوع خاکبرداری، مهار سطوح بالا و بتن ریزی با حجم زیاد، کار دشواری بود ولی با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و متخصصان بر اساس زمان بندی اعلام شده و طبق وعده قبلی به بهره برداری رسید.

یعقوب هوشیار با اشاره به پیگیری‌های مستمر استاندار آذربایجان شرقی برای تامین مالی پروژه قطارشهری تبریز و کمک‌های دولت در این زمینه افزود: با تلاش مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی تمامی ایستگاه های خط یک آماده مسافرگیری شده است.

وی با بیان اینکه قونقا آخرین ایستگاه خط یک قطارشهری بود، اظهار کرد: با توجه به تلاش جهادی پرسنل برای بهره برداری از این ایستگاه امید است خط ۲ نیز با سرعت و در کمترین زمان اجرا و تحویل شهروندان شود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه قونقا قطارشهری تبریز با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (۲ ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) از نوع ایستگاه ساحلی است و بر اساس معماری بومی ایرانی - اسلامی طراحی و اجرا شده است.

خط یک قطارشهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از آنجا به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه می یابد.

این خط بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین(ع)، شهید باکری و در ایستگاه نور شهرک نور لاله به خط پایان می رسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.