رئیس جمهوری سوریه با اشاره به اینکه آمریکا منطقه التنف سوریه را به مقر اصلی تروریستها تبدیل کرده است، گفت که آمریکایی ها تروریست ها را از جایی به جای دیگر منتقل و آنها را برای حمله به تشکیلات نظامی سوریه می فرستند.

بشار اسد: آمریکا «التنف» را به مقر تروریست‌ها تبدیل کرده است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که "آیا می توانید تأیید کنید که آمریکا به آموزش تروریست ها در پایگاه های خود مانند پایگاه التنف که به طور غیرقانونی در خاک سوریه قرار دارند، ادامه می دهد؟" گفت: ما با گروه های تروریستی نزدیک منطقه التنف در رویارویی مستقیم هستیم و البته از طریق این درگیری ها و افرادی که دستگیر می شوند، می دانیم که از کجا آمده اند.

منطقه التنف که پایگاه آمریکا در آنجا قرار دارد، یک منطقه کلیدی و ژئواستراتژیک بسیار مهم به شمار می رود که در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن قرار دارد. این پایگاه غیر قانونی و با حضور اشغالگرانه آمریکا بنا شده و ۵۰ کیلومتر منطقه ممنوعه دارد.

بشار اسد افزود: التنف پایگاهی کامل از تروریستها است و هدف دیگری ندارد. آمریکا از حضورش در قلب این منطقه صحرایی چه سودی می برد؟ شکی نیست که آمریکا پادگان هایی برای تروریست ها دارد که ده ها هزار نفر با خانواده هایشان در آن حضور دارند و هر از چند گاهی این افراد را برای انجام حملات علیه ارتش سوریه به منظور ایجاد تشتت در ساختار تشکیلات (نظامی) سوریه به مناطق مختلف می فرستد. ما از این موضوع مطمئن هستیم و شواهد عملی وجود دارد.

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به این سوال خبرنگار اسپوتنیک که "آیا اطلاعاتی در مورد انتقال شبه نظامیان از آنجا (التنف) به اوکراین وجود دارد؟" گفت: در این مورد ما مدرک نداریم اما این چیزی است که انتظار می رود زیرا آمریکا تروریست ها را از جایی به جای دیگر منتقل می کند؛ علاوه بر این که خود تروریست ها به طور عادی حرکت می کنند. اما تروریست هایی که در سوریه هستند، کسانی هستند که تروریست های بنیادگرا نامیده می شود که پشت چهره دین مخفی می شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.