مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: امسال ۸۰۰ خانوار از مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی صاحب‌خانه شدندکه برای ساخت این تعداد از مسکن ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

امسال ۸۰۰ خانوار از مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی صاحب‌خانه شدند

هادی قافله باشیان اظهار کرد: امسال تعهد بهزیستی خراسان شمالی ساخت ۷۴۹ واحد مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادهای مختلف بود که بیش از این تعهد محقق شده است.

به گفته وی؛ این سازمان حمایتی در سال گذشته نیز ۸۰۰ واحد مسکونی احداث و به مددجویان تحویل داده است.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: تفاهم نامه با اداره کل راه و شهرسازی برای خانه دار کردن مددجویانی که در پروژه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و همچنین با بنیاد مسکن نیز برای خانه دار شدن بسیاری از روستاییان امضا شده است.

وی تصریح کرد: ۲۴۰ واحد مسکونی نیز در ۲ سال اخیر به خانواده های ۲ معلولی خراسان شمالی تحویل شده است که ۱۰۰ واحد آن امسال احداث شد.

قافله باشیان خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۳۰۰ نفر از خانوارهای زیر پوشش این سازمان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که بعد از پایش چهار هزار نفر اطلاعات اولیه خود را صحیح وارد کرده بودند.

وی بیشتر این افراد را بیماران روانی مزمن، زنان سرپرست خانوار، معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و بیماران قطع نخاعی عنوان کرد.

قافله باشیان با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر در قالب ۴۲ هزار خانوار که شامل یک هشتم جمعیت استان می شود زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک ودیعه به مستاجران

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال جاری این سازمان حمایتی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب وام هایی با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت طولانی به مددجویان مستاجر پرداخت کرد.

قافله باشیان تصریح کرد: در این خصوص ۱۷۶ فقره پرونده به بانک های این استان ارسال شد که ۸۰ نفر از این تسهیلات برخوردار شدند.

وی بر حمایت خیران در ساخت مسکن مددجویی تاکید کرد و افزود: از نیکوکاران می خواهیم که در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کنیم.

قافله باشیان گفت: در راستای تفاهم نامه با شرکت گاز نیز برای لوله کشی به واحد های مسکونی به صورت رایگان تاکنون ۱۰۶ نفر از این طرح استفاده کرده اند که در این رابطه ۶۳۶ میلیون تومان نیز اعتبار جذب شده است.

وی خاطر نشان کرد: مددجویان می توانند برای گازکشی منازل خود تا سقف ۶ میلیون تومان از شرکت گاز خدمات دریافت کنند.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.