در راستای ارائه خدمات به میهمانان و زائرین نوروزی در پنج ورودی کلانشهر شیراز ستادهای خدمات سفر برپا شد.

برپایی ستادهای خدمات سفر نوروزی در ۵ ورودی شیراز

به گزارش  قدس انلاین، محمدحسن اسدی شهردار شیراز ظهر امروز در آیین افتتاحیه ستاد مرکزی خدمات سفر اظهار داشت: باتوجه به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر هر ساله در روز ۲۸ اسفند افتتاح میشد، اما امسال به دلیل تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان دو روز زودتر ستادهای خدماتی افتتاح شد. 

وی عنوان کرد: سه هزار نفر از پرسنل شهرداری به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به میهمانان و زائرین نوروزی خدمات رسانی می‌کنند و تعداد ۴۰۰ نفر از نیروهای سپاه و بسیج با مستقر شدن در بوستان‌ها از برپایی چادر در این فضاها جلوگیری خواهد شد. 

اسدی به اقدامات حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری اشاره کرد و افزود: در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز در حوزه فضای سبزی، زیبا سازی سطح شهر و گلکاری معابر شهری در حال اجراست. از سوی دیگر در حوزه کاری سازمان مدیریت پسماند طی یک هفته گذشته حجم زباله‌ها بالغ بر دو هزار تن زباله در طول روز افزایش یافت و دفن آن‌ها صورت گرفت.

شهردار شیراز با اعلام آماده باش کامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ایام نوروز، ادامه داد: تمهیدات لازم برای خدمت رسانی بهتر بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار تحت پوشش شهرداری شیراز به شهروندان اندیشیده شده است. 

اسدی همچنین به حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و افزود: باتوجه به ورود جمعیت میلیونی مسافران به شهر شیراز بویژه در ورودی دروازه قرآن، اطراف حرم و اماکن گردشگری همچون حافظیه و سعدیه تمامی تدابیر اندیشیده شده، اما نیاز است تا هماهنگی بین دستگاهی انجام شود. 

شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های تحویل سال نو به همت معاونت فرهنگی شهرداری در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و گلزار شهداء و آرامگاه حافظیه اجرا می‌شود، اضافه کرد: در ایام نوروز، شهرداری بدنبال منافع مالی و اقتصادی نبوده است و تنها وظیفه خود را در حوزه ارائه خدمات بی سود به شهروندان دنبال خواهد کرد.

اسدی در پایان یادآور شد: باتوجه به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان اقدامات لازم برای تبلیغات ماه میهمانی خدا آغاز شده و برپایی سفره‌های افطاری و موکب‌هایی در شهر شیراز برای توزیع افطاری به زائرین و شهروندان در دستور کار است. 

زیارت و گردشگری اولین ظرفیت شهر شهر است 

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی عنوان کرد: باتوجه به مستقر شدن ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروزی برای دومین سال متوالی در محل باغ جهان نما، توجه این ستاد در خصوص نظارت کافی و کامل بر سایر ستادهای اجرایی خدمات سفر است و این وظیفه نظارتی شورا است. 

مهدی طاهری ابراز کرد: گردشگری، مهم‌ترین ظرفیت شهر شیراز است و سایر ظرفیت‌ها همچون صنعتی بودن، علمی و آموزشی و سایر ظرفیت‌های استان و شهر شیراز در رده‌های بعد قرار می‌گیرد. 

رییس شورای شهر شیراز تأکید کرد: زیارت و گردشگری شیراز اولین ظرفیت این شهر است و اگر این ظرفیت به خوبی مورد توجه قرار نگیرد حق مطلب برای این شهر ادا نشده است و تاریخ بزرگ این شهر و جایگاه امام زادگان عظیم الشأن این شهر بر ما حکم می‌کند که تلاش لازم برای حفظ شأنیت و مقام این شهر در دستور کار باشد. 

طاهری همچنین در این مراسم از شهروندان و مدیران استانی درخواست کرد که بزرگترین و بهترین سوغاتی که به میهمانان نوروزی داده می‌شود خاطره خوش مسافران از شهر شیراز باشد. 

صدور دستور نوسازی ناوگان حمل و نقل و شهری پس از ۱۰ سال 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در آیین افتتاحیه این ستاد با اشاره به اینکه کلیه معوقات پرسنل و مجموعه‌های شهرداری شیراز در ۱۹ اسفند ماه پرداخت شد، بیان کرد: بنا بر توصیه شهردار شیراز از فروردین سال ۱۴۰۲ همانگونه که مدیران، معاونین حقوق خود را دریافت می‌کنند، کارگران فضای سبز و پسماند و کلیه کارگران مجموعه شهرداری هم باید حقوق خود را در یک روز دریافت کنند. 

غلامرضا غلامی افزود: در راستای تحولی دیگر در حوزه مدیریت شهری دستور نوسازی ناوگان حمل و نقل و شهری شیراز با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پس از ده سال صادر شده است. 

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه در هر پنج ورودی شهر شیراز ستاد خدمات سفر نوروزی برپا شده است، افزود: بیش از ۳ هزار نفر پرسنل در ستادهای اجرایی خدمات سفر به میهمانان و زائرین نوروزی خدمت رسانی می‌کنند و میتوان گفت بیشترین حضور تعداد نیروهای انسانی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی مربوط به مجموعه شهرداری است. 

غلامی تأکید کرد: نگاه ما اینست که در ایام نوروز ۱۴۰۲ به شهر ایمن دست بیابیم و در این شهر حادثه‌ای رخ ندهد و در صورت وقوع حادثه‌ای، آسیب‌های ناشی از آن به حداقل برسد. 

این مقام مسئول به تهیه نرم افزارهایی برای راهنمای مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: مسافران نوروزی در هر پنج ورودی شهر که توقف داشته باشند با نصب این نرم افزارها بر روی گوشی تلفن همراه خود می‌توانند به اطلاعات تمامی هتل ها، میهمان پذیر و مراکز اقامتی، مدارس، مجموعه‌های صنفی و اماکن گردشگری دسترسی داشته باشد. 

غلامی اضافه کرد: با نصب این نرم افزارها مسافرین نوروزی دیگر سردرگم نخواهند بود و دسترسی به مسیرهای مدنظر آسان‌تر خواهد شد. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در پایان با بیان اینکه تلاش شد تا با استقرار ستادهای اجرایی خدمات سفر، گردشگران کمترین صدمه ببینند و در ترافیک منتظر نمانند، گفت: تلاش شهرداری شیراز بر آنست که شهر پویا باشد و اقتصاد مردم تأمین باشد و با راه اندازی مجموعه‌ها و کمپ‌های اقامتی در اضطرار باشد و اقتصاد شهر پویا باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.