معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه آینده سازان ایران اسلامی از طیف کودک، نوجوان و جوان نیازمند صیانت و حمایت دایمی و مستمر هستند بر لزوم هم‌افزایی سازمان‌های مسئول برای حمایت از سرمایه‌های انسانی کشور تاکید کرد.

بررسی لایحه تشکیل پلیس ویژه اطفال در کمیسیون قضایی مجلس

سردار عباس مسعودی در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان که با همکاری مشترک پژوهشگاه قوه قضائیه و مرکز تحقیقات کاربردی پلیس پیشگیری فراجا برگزار شد، بر نقش محوری پلیس و سازمان‌های مسئول در پیشگیری از بزهکاری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اهمیت آموزش در تربیت نسل سالم افزود: اغلب مشکلاتی که در فرآیند تربیت و پرورش سرمایه های انسانی یک جامعه ایجاد می شود ناشی از بی توجهی به امر مهم آموزش و کیفیت آموزش‌های مبتنی بر یافته‌های علمی است.

وی با اشاره به فرصت طلبی معاندان در سوء استفاده از کودکان کار، ترویج کودک همسری و خلاء‌های قانونی موجود در کشور گفت: کودکان و نوجوانان همیشه جامعه هدف دشمنان نظام اسلامی هستند تا خواسته‌های نا مشروع خود را از طریق جلب و حمایت‌های مغرضانه از این طیف عملی کنند.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه آینده سازان ایران اسلامی از طیف کودک، نوجوان و جوان نیازمند صیانت و حمایت دائمی و مستمر هستند بر لزوم هم افزایی سازمان‌های مسئول برای حمایت از سرمایه‌های انسانی کشور  تاکید کرد.

مسعودی در بخش دیگر سخنان خود به ماده ۳۱ آیین دادرسی کیفری مبنی بر تشکیل پلیس ویژه اطفال اشاره و گفت: با عنایت به اینکه لایحه مربوطه در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است این اقدام ارزشمند ایجاب می کند تا کارشناسان مرتبط، با مهارت و متخصص در این خصوص تربیت و تحت آموزش قرار گیرند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان که با مشارکت پژوهشگاه قوه قضائیه و مرکز تحقیقات کاربردی پلیس پیشگیری فراجا در حال برگزاری است بستر و زمینه‌ای مهم برای آمادگی و تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان است.

ضرورت تشکیل پلیس اطفال را می توانید اینجا بخوانید

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.