معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با همکاری اتاق اصناف تاکنون ۷۹۸هکتار از باغ‌های این استان با بیش از ۲۱۷ بهره‌بردار استان شناسنامه‌دار شده‌اند.

۷۹۸ هکتار از نخیلات استان بوشهر شناسنامه‌دار شده‌اند

کبری توکلی با بیان اینکه بوشهر در صدور شناسنامه جزو استان‌های پیشرو کشوراست؛ ۳۴ هزار هکتار باغ در استان بوشهر وجود دارد که نیازمند اطلاعات دقیق در مورد آنها هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سامانه‌ای به نام سَبَک طراحی شده که باغداران استان ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کرده و پس از تکمیل مشخصات فردی می‌توانند درخواست خود را برای صدور شناسنامه باغات و دریافت پروانه فعالیت ثبت کنند.

وی افزود: پس از آنکه کارشناسان از باغ مورد نظر بازدید کردند از کروکی باغ، پیش‌نویس شناسنامه و پروانه فعالیت باغدار گزارشی تهیه و به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسال کرده و سپس ابعاد اقتصادی پرونده برای صدور پروانه فعالیت در دبیرخانه نظام صنفی شهرستان بررسی وتاییدیه بهره‌برداری صادر می‌شود.

توکلی ادامه داد: سپس متقاضی برای ارائه اصل مدارک به دفتر نظام صنفی مراجعه و در نهایت شناسنامه صادره را دریافت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: پرداخت اعتبارات و تسهیلات بانکی، تجهیز، نوسازی و سرمایه در گردش، پذیرش قوه قضائیه برای صدور قرار کفالت و ضمانت دادگاه‌ها، تامین حامل‌های انرژی و سوخت، تخصیص نهاده‌های کشاورزی، اعمال انواع قوانین موضوع عرصه‌های باغی و معافیت‌ها از مزایای شناسنامه دار کردن باغات است.

توکلی با اشاره به اینکه باغداران بوشهری برای شناسنامه‌دار شدن باغات خود به سامانه سَبَک مراجعه کنند از باغداران استان خواست با ثبت‌نام در این سامانه از این فرصت طلایی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.