بی‌بی‌سی (بنگاه خبر پراکنی انگلیس) از کارکنان خود خواست تا نرم‌افزار شبکه اجتماعی تیک‌تاک را از دستگاه‌های متعلق به شرکت‌ها حذف کنند.

دستور بی بی سی به کارکنانش: تیک تاک را حذف کنید

تنها چند روز پس از اعلام ممنوعیت برنامه تیک تاک توسط دولت لندن، بی‌بی‌سی که توسط دولت انگلیس تامین مالی می‌شود، یادداشتی را برای کارمندان خود منتشر کرد که در آن از آنها خواسته بود این برنامه را حذف کنند.

بی‌بی‌سی گزارش داده است که ما نصب برنامه تیک تاک را در دستگاه شرکتی بی‌بی‌سی توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه دلیل تجاری موجهی وجود داشته باشد.

پیش از این دولت انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای استفاده از نرم‌افزار شبکه اجتماعی تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی این کشور را به دلیل مسائل امنیتی ممنوع کرد.

اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا نیز استفاده از تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کردند.

تیک‌تاک با قابلیت ضبط، ویرایش و اشتراک‌گذاری موزیک ویدئوهای کوتاه، از محبوبیت بالایی در بین کاربران در سراسر جهان برخوردار شده و مخاطبان، در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی، زمان بیشتری را در این برنامه می‌گذرانند. بر اساس آمار استاتیستا (Statista)، کاربران تیک‌تاک به طور متوسط ۲۹ ساعت در ماه را صرف این برنامه می‌کنند.

تیک‌تاک در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از آن‌ها در ایالات متحده هستند؛ این شمار بالای کاربران آمریکایی و محبوبیت این برنامه در این کشور با وجود تلاش کاخ سفید برای ممنوع کردن آن، حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.