در آستانه سفر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس به مناسبت سال جدید، پویش کتابخوانی «#کتاب_تقریظ» با هدف ترویج، معرفی و شناخت بیشتر کتاب‌های معرفی شده و تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

پویش «#کتاب_تقریظ» برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مشهد اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی  در نظر دارد با هدف «ترویج کتاب و کتاب‌خوانی» و آشنایی بیشتر کتاب‌های تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری پویش کتاب‌خوانی تحت عنوان «#کتاب_تقریظ» را از سه‌شنبه، اول فروردین ۱۴۰۲ برگزار ‌کند.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این پویش می‌توانند یک یا چند کتاب تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی را در قالب فیلم معرفی کرده و از طریق نشانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ۰۹۳۹۳۴۴۷۱۶۹ در فضاهای مجازی داخلی بله، ایتا و سروش ارسال کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ویدئو معرفی کتاب باید علاوه بر مشخصات فردی مانند نام، نام خانوادگی، سن، رشته و میزان تحصیلات، دارای موارد دیگری باشد، عنوان کرد: ویدئوهای ارسالی می‌بایست شامل مشخصات شناسنامه‌‏ای اثر شامل نام کتاب، نویسنده، ناشر، تعداد صفحات، قیمت؛ موضوع کلی کتاب و اشاره به محتوای  تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آن کتاب باشد.

سبزیان تصریح کرد: فیلم ارسالی باید به ‌صورت یک ویدئو کوتاهِ ۱۲۰ تا ۱۸۰ ثانیه‌ای با صدا و تصویر واضح، بدون صداهای محیطی و با موبایل (به صورت افقی) همراه با چهره‌ کامل فرد به صورت واضح، بدون پرش، قطعی و قابل ضبط باشد. همچنین در فیلم‌های ارسالی باید صدای فرد و کلماتی که بیان می‌کند فاقد صداهای محیطی و اختلال بوده و تصویر کتاب نیز مشخص باشد.

بر اساس گزارش اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، وی ادامه داد: باید پس از ارسال ویدئوی معرفی کتاب به دبیرخانه، آن را با هشتگ «کتاب_ تقریظ» در فضای مجازی منتشر کرده و به صفحه اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی در شبکه های مجازی ارسال شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خصوص مهلت شرکت در پویش و جوایز آن، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ خواهد بود. در پایان نیز ۵۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب و به هر نفر کارت هدیه خرید کتاب اعطاء خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.