استاندار آذربایحان غربی گفت: حمایت از صنایع کوچک دستی و میراث کهن، در واقع کمک به ترویج فرهنگ یک جامعه است.

استاندار آذربایجان غربی: حمایت از صنایع دستی کمک به ترویج فرهنگ جامعه است

محمدصادق معتمدیان در عصر آخرین روز از ۱۴۰۱ با حضور در نمایشگاه دائمی صنایع دستی که در شهر ارومیه و در آستانه سال جدید برپا شده است ضمن علامه حمایتدولت از حوزه صنایع دستی افزود: از کارهای هنری، صنایع دستی و اقلام دست ساز که حاصل مهارت و هنر هنرمندان بومی است، باید حمایت شود.

وی اظهار کرد: مکان این بازارچه که اخیرا به یکی از بهترین محله‌های ارومیه در خیابان شهید بهشتی منتقل شده است، نشان از توجه ویژه دولت به حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد.

 بازارچه دائمی صنایع دستی پیش از این در مکانی پشت ساختمان قدیمی میراث فرهنگی در میدان انقلاب ارومیه قرار داشت که با رایزنی‌های انجام شده به خیابان شهید بهشتی جنب موزه ارومیه منتقل شد.

استاندار آذربایجان غربی که عصر امروز را به بازدید از پایگاه‌های اورژانس، راهدارخانه، هلال‌احمر و پلیس راه و آتش نشانی و بررسی وضعیت این دستگاه‌ها در آستانه سال جدید اختصاص داده بود در ایستگاه آخر در محل جدید نمایشگاه صنایع دستی در خیابان شهید بهشتی ارومیه حاضر شد و از تک تک غرفه‌ها بازدید کرده و با هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی آیات گفت وگو کرد و پای دردل ایشان نشست و به حرف‌های هنرمندان گوش داد.

در این بازارچه، ۱۸ غرفه دایر شده و فعالیت می‌کنند و هنرمندان صنایع دستی محصولات خود را از این طریق به فروش می‌رسانند.

حکاکی دستی ظروف نقره‌ای، چرم دوزی، تولید کیف و مصنوعات چرمی و طبیعی، اقلام زینتی و صنایع کوچک دستی حاصل هنر دست هنرمندان آذربایجان غربی در این نمایشگاه عرضه شده است.

این بازارچه در ایام نوروز از صبح تا شب به صورت دائمی برای بازدید علاقمندان و مسافران و گردشگران دایر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.