اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه شب در واکنش به اظهارات «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که موجودیت مردم فلسطین را انکار کرده بود، گفت که این اظهارات باور سیاسی صهیونیست‌ها را آشکار می‌کند.

هنیه: اظهارات «اسموتریچ» باور سیاسی صهیونیست‌ها را آشکار می‌کند

 «اسماعیل هنیه» گفت: اظهارات «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه اشغالگر در خصوص انکار موجودیت مردم فلسطین، بسیار خطرناک و بیانگر تمایل به پاکسازی قومی و آوارگی اجباری مردم فلسطین است و تکرار کشتارهای سال ۱۹۴۸ را هشدار می‌دهد.

وی افزود: آنچه علیه اردن بیان شده، باور سیاسی رژیم صهیونیستی را آشکار و ثابت می‌کند که اردن و فلسطین در معرض خطر واحدی است که نیاز به گفت‌ وگوی راهبردی تشکیلات خودگردان با اردن برای مقابله با این جهت گیری‌های خطرناک دارد.

هنیه از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را در قبال این سیاست تروریستی که با تمام قوانین و موازین بین المللی و بشردوستانه مغایرت دارد، بر عهده بگیرند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در جریان شرکت در مراسمی که روز یکشنبه در پاریس برگزار شد، در اقدامی تحریک آمیز از نقشه رژیم صهیونیستی که شامل مرزهای پادشاهی اردن و اراضی اشغالی فلسطین است، استفاده کرد که نقض هنجارهای بین المللی و معاهده صلح اردن و رژیم صهیونیستی است.

وزارت امور خارجه اردن دوشنبه شب در واکنش به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، سفیر این رژیم را احضار کرد.

پیش از این نیز وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی خواستار تخریب و نابودی شهرک حواره شده بود که این اظهارات موج گسترده‌ای از انتقادات از رژیم صهیونیستی را در سطح بین‌الملل در پی داشت.

وزارت خارجه مصر نیز پیش تر اظهارات اسموتریچ درباره فلسطین را به شدت محکوم و چنین اظهاراتی را نژادپرستانه عنوان کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.