وزارت خارجه الجزایر دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد توافق بین ایران و عربستان سعودی امنیت را در منطقه تقویت می‌کند.

الجزایر: توافق بین ایران و عربستان امنیت را در منطقه تقویت می‌کند

 وزارت خارجه الجزایر اعلام کرد که توافقنامه امضا شده بین عربستان سعودی و ایران به تقویت امنیت در منطقه و همچنین دفاع از آرمان فلسطین کمک خواهد کرد.

بیانیه وزارت خارجه الجزایر پس از دیدار «عمار بلانی» معاون وزیر خارجه این کشور و «عبدالله النصیری» سفیر عربستان سعودی در الجزایر منتشر شده است.

بلانی در دیدار با سفیر عربستان سعودی از تصمیم ریاض و تهران برای احیای روابط دیپلماتیک فی مابین استقبال کرد.

وی افزود: این گام مثبت موجب ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و ارتقای توانایی کشورهای عربی و اسلامی در پاسخگویی جمعی و موثر به چالش‌ها و دفاع از منافع حیاتی امت اسلامی که مهمترین آن آرمان مردم فلسطین است، می‌شود.

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجی‌گری چین با طیفی از حمایت و استقبال از سوی کشورهای منطقه تا پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن بازتاب گسترده‌ای داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.