نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر جدیت در پیگیری طرح‌های سفر رییس جمهور به استان در سال جدید تاکید کرد.

امام جمعه شهرکرد: طرح‌های مصوب سفر رییس‌جمهور با جدیت دنبال شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام بامداد چهارشنبه در پیام نوروزی خود به مناسبت فرارسیدن سال ۱۴۰۲ یادآور شد: نوروز در حقیقت در قرآن و یا مساله بهار ،در قرآن به عنوان یکی از نشانه‌های معاد یادشده است.

در ادامه این پیام آمده است: امسال ما ۲ بهار داریم؛ بهار طبیعت و بهار قرآن ماه مبارک رمضان، که این‌ها قرین یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ چه خوب است که ما از این ۲ بهار استفاده کنیم و بهار سومی هم ایجاد کنیم و بهار سوم ما بهار دل‌ها باشد؛ در کنار بهار طبیعت و در کنار بهار ماه مبارک رمضان بهار قرآن، بهار دل‌ها را ایجاد کنیم و دل‌ها را پرنشاط و شاداب و مؤمن و پاک و پاکیزه و روییده شده از زیبایی‌ها و نازیبایی‌ها را از دل زدودن باشد، این‌ها فرصت‌های مغتنمی است که ما می‌توانیم این بهارها را در کنار هم قرار بدهیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه پیام یادآور شده است:من همین جا ضمن تبریک مجدد برای این بهاران عرض می‌کنم که مؤمنین و مؤمنات شئون ویژه این بهاران را داشته باشند، شأن نوروز شأن ماه مبارک رمضان و حتی شأن دل‌ها را حفظ کنند، دل‌ها شأن آن‌ها پاکی است نازیبایی نیست، بهار قرآن ماه رمضان شأن آن پاکی است نازیبایی و ناپاکی نیست، بهار طبیعت شأن آن لطافت است زیبایی‌ها است و ارزش‌های خوب طبیعت و چشم‌اندازها و چشم نوازها و دلنوازها است طبعاً نباید طبیعت را آلوده کنیم و طبیعت را به یک سری خرابکاری‌ها و نازیبایی‌ها و امثال این‌ها تبدیل و تولید کنیم این‌ها چیزهایی است که ان‌شاءالله مؤمنین و مؤمنات رعایت خواهند کرد.

نکونام یادآور شده است: استان چهارمحال و بختیاری و همچنین مردم هوشیار و تلاشگرمان هم به جد قابل‌تحسین هستند، مردم به طور واقع با هوشیاری با بصیرت در صحنه حاضر هستند، با انواع مشکلات هم مواجه هستند، مشکلات زیادی دارند اما صبورانه و همراه با بصیرت یاریگر نظام اسلامی هستند.

در ادامه آمده است:شما مردم خوب و هم‌استانی‌های عزیز نقش وحدت و همدلی را واقف و مطلع هستید و آثار آن را هم می‌دانید؛ شما به خوبی می‌دانید که وحدت،استان را پیش می‌برد، همدلی مشکلات را برطرف می‌کند و آبادانی به استان می‌بخشد لذا همه می‌کوشیم که وحدت به معنای واقعی در میان همه اقشار حاکم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پیام نوروزی خود آورده است:شما با ظن و گمان و امثال این‌ها وحدت استان را مخدوش نمی‌کنید، شما با گمانه‌زنی‌ها و با فضاهای مجازی بیمار که متأسفانه با آن مواجه هستیم، نسبت به یکدیگر بد دل نمی‌شوید، دل‌هایتان را پر از مهر و محبت نسبت به یکدیگر و همه هم‌استانی‌ها شکل خواهید داد و همگی مردم و مسوولان در صحنه و به کمک یکدیگر به آبادانی استان بیش از گذشته خواهید پرداخت.

در ادامه آمده است: شما با امور ظنی و غیر یقینی خودتان را از عرصه‌های انقلاب و از خدمت و از کمک‌های جهادی و حضور در جمعه و جماعت محروم نمی‌کنید، می‌کوشید که استان هر چه بیشتر آباد شود.

در پیام نوروزی امام جمعه شهرکرد یادآور شده است: مسوولان وحدت درون خودشان را باید بیشتر کنند و هم‌افزایی درونی مسوولان باید بیشتر شود، نگاه جهادی آن‌ها در عرصه خدمت باید افزون شود و طرح‌های مصوب سفر رییس‌جمهور را باید خیلی جدی‌تر عزیزان ما دنبال کنند.

در ادامه آمده است:این طرح‌ها، طرح‌های قابل‌توجهی است و اعتبار ویژه‌ای برای این‌ها گذاشته شده است این‌ها اگر شکل بگیرد به طبع ما می‌توانیم در سفر آینده آقای رییس‌جمهور همچنان مصوبه‌های بزرگتر و بیشتری را داشته باشیم و عرصه‌های آبادانی را برای استانمان در این مقطع بیشتر فراهم کنیم.

نکونام تاکید کرد: این دولت انصافاً برای همه ما فرصت است رییس‌جمهور عزیز که واقعا در میدان است و با جدیت دارد تلاش می‌کند، فرصت مغتنمی است که باید دولتمردان هم با آن به طور کامل همراه باشند، اگر ضعف‌هایی هست در میان دولتمردان، که هست این‌ها آرام آرام برطرف شد و از این فرصت همه باید استفاده کنیم و ان‌شاءالله طرح‌هایی که الان تصویب‌شده و هم آینده طرح‌های قابل‌توجهی را شناسایی کنیم و در برنامه بگذاریم که از این فرصت استفاده بشود و استانی آباد به حول و قوه الهی داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما نباید دیگر محرومیت را جایی در استان ببینیم، ما نباید جایی مثل موگویی داشته باشیم، ما نباید جاهایی مثل بادره و دهدلی و آن روستاهای آن‌چنانی را در اردل داشته باشیم، ما نباید روستاهای محروم در لردگان داشته باشیم، در کیار داشته باشیم در جاهای دیگر داشته باشیم، محرومیت به فضل پرودگار نباید داشته باشیم و اصلاً اسم محرومیت به کلی از استان برداشته شود هر چند الان هم بعضی‌ها می‌گویند، نگویید محروم اما واقعیتی است که هست این را باید برطرف کنیم و این لازمه‌اش همان‌طور که عرض کردم همت عمومی و تلاش گسترده مردم و مسئولین است.

پایان پیام نوروزی امام جمعه شهرکرد تاکید دارد: امسال هم بارندگی‌ها خیلی خوب بود و زمستان پربارشی را به لطف الهی داشتیم این زمستان پربارش که بعضی جاها مشکلات را داشت، برای عزیزان ما در کوهرنگ و برخی از نقاط و شهرستان‌های دیگر مشکلاتی را ایجاد کرد اما این مشکلات رفع شده و رفع می‌شود آنچه می‌ماند آثار پربرکت این بارش‌ها است و بهاری خوب و تابستانی پربرکت و زمین‌هایی پر محصول داشته باشیم و از برکات این بارش خوب هم در این سال همه بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.