در نخستین روز از سال نو و بهار ۱۴۰۲ بارش برف برخی از مناطق کوهستانی، گردنه‌ها و ارتفاعات استان کردستان را سفید پوش کرد.

برف برخی از مناطق کردستان را سفید پوش کرد

رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی که از روز یکشنبه وارد استان شده است تا قبل از ظهر روز چهارشنبه تداوم دارد.

نشمیل احمدیانی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات، جاده‌ها، گردنه‌ها و مناطق سردسیر شمالی و شرقی استان بصورت برف، کولاک و کاهش محسوس دید افقی خواهد بود ضمن اینکه امروز نیز در برخی از مناطق استان بارش برف داشته ایم.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه بارشی در سایر نقاط استان نیز موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، در بعضی از ساعات رگبار باران به همراه رعدو برق، در برخی نقاط مستعد و گرمسیر نیز بارش تگرگ خواهد شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: بارش‌ها طی این مدت کل استان را در برخواهد گرفت؛ ولی از نظر مقدار برای امروز و امشب تا قبل از ظهر چهارشنبه در برخی از نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان قابل توجه تر برآورد شده است که با توجه به ماهیت رگباری آن می تواند سبب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها بخصوص در مناطق یاد شده شود.

وی افزود: از اواسط شبِ امروز سه شنبه تا صبح چهارشنبه، شرایط برای بارش برف در بخش های شرقی استان وجود دارد که می تواند موجب اختلال در تردد، در این نواحی نیز شود.

به گفته وی از لحاظ دمایی از امروزتا صبح پنجشنبه به علت فعالیت سامانه بارشی بتدریج میانگین دمای شبانه روزی چهار تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.