دومین روز از گفت‌وگوهای ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود؛ گفت‌وگوهایی که پس از آن انتظار می‌رود دو رئیس‌جمهور کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار کنند و سپس جهت ضیافت شام دولتی به کرملین بروند.

شی و پوتین در دومین روز درباره همکاری‌های دوجانبه و مسئله اوکراین گفت‌وگو می‌کنند

 شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین امروز از میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه رسما دعوت کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به چین سفر کند.

شی طی جلسه‌ای با میشوستین در مسکو بیان کرد: آقای نخست‌وزیر میشوستین، بنده از شما استقبال می‌کنم تا در سریع‌ترین زمان ممکن به چین سفر کنید تا روابط نزدیکی را با لی چیانگ، نخست‌وزیر جدید کشورمان برقرار کنید.

میخائیل میشوستین نیز به نوبه خود عنوان داشت: ما در روسیه صادقانه نسبت به تحکیم بیشتر روابط جامع و استراتژیک با چین علاقه‌مند هستیم.

وی در ادامه افزود: امروز شما گفت‌وگوهای تازه‌ای را با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برگزار خواهید کرد. قرار است تصمیم‌های مهمی در رابطه با توسعه همکاری‌های روسیه-چین تا سال ۲۰۳۰ اتخاذ شود. دولت‌های روسیه و چین نسبت به همکاری‌ها برای اجرای توافقنامه‌ها در بالاترین سطح اطمینان حاصل خواهند کرد.

پس از برگزاری این جلسه، وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چین به ایفای نقش سازنده خود در پیشبرد حل‌وفصل سیاسی مسئله اوکراین ادامه خواهد داد... روسیه به دقت موضع چین را در این خصوص مورد بررسی و مطالعه قرار داده و آماده گفت‌وگو برای صلح است. روسیه از نقش سازنده چین در این زمینه استقبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.