معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت:همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و تقارن آن با تعطیلات نوروزی، آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های گسترده‌ای را برای میزبانی از زائران و مجاوران تدارک دیده است.

ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد اظهارداشت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز و تشرف میلیونی زائران به مشهدالرضا(ع)، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای میزبانی از خیل زائران نوروزی در ماه قرآن انجام شده است. 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره گفت: در این ایام سه محفل ترتیل خوانی قرآن در ساعات مختلف شبانه‌روز و در اماکن مختلف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین مراسم ترتیل‌خوانی، ویژه عموم زائران، بعد از اقامه نماز صبح ساعت 5:15 تا 6:30 در رواق امام خمینی(ره) با حضور قاریان و حافظان برجسته آستان قدس رضوی برپا خواهد شد. دومین محفل ترتیل‌خوانی، همه روزه از ساعت 10 تا 11 در رواق امام خمینی(ره) و سومین محفل نیز هر روز از ساعت 16:30 تا 17:30 در ایوان مقصوره صحن گوهر شاد برگزار خواهد شد.همچنین محفل ترتیل‌خوانی ویژه بانوان نیز همه روزه از ساعت 9:30 تا 11:30 در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می شود. 

جلسات تفسیر قرآن در مسجد گوهرشاد

 شریعتی نژاد تصریح کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن توسط تولیت آستان قدس رضوی یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک است که از  پانزدهم تا سی ام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و زائران می‌توانند برای حضور در این جلسات در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حضور یایند. 

هر شب، قرائت دعای افتتاح

وی در ادامه به محفل ادعیه خوانی شب های ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در شب های ماه مبارک رمضان دعای پرفیض افتتاح را ساعت 20:15 با نوای گرم مداحان اهل بیت(ع)؛ علی ملائکه، محمد عطاپور، محمد موحد، امیر عارف، مهدی سروری و جواد مشکی باف زمزمه خواهند کرد. 

سخنرانی‌های مذهبی روزانه

به گفته معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، سخنرانی‌های مذهبی و بیان معارف اهل بیت(ع)، از دیگر برنامه‌های این ایام است که در دو محل مسجد گوهرشاد و رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 شریعتی‌نژاد گفت: محافل سخنرانی مسجد گوهرشاد، هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در ایوان مقصوره برگزار می شود که  در دهه اول ماه مبارک با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی همراه خواهد بود و از روز دهم تا پانزدهم ماه مبارک رمضان، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی ادامه پیدا می کند. 

وی ادامه داد: محافل سخنرانی رواق امام(ره) نیز هر روز بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌شود که در دهه اول ماه مبارک با سخنرانی آیت الله محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری و مداحی رضا قانع برگزار می‌شود. 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در دهه دوم نیز، حجت الاسلام والمسلمین محمد سید آبادی و علی خوش‌چهره، سخنران و ذاکر این مراسم خواهند بود و در دهه سوم نیز زائران پای سخنران و مداحی حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه و سید جعفر ماهرخسار خواهند نشست. 

برنامه‌های رواق دارالحجه برای زائران عرب‌زبان

وی همچنین به ویژه برنامه های تبلیغی مذهبی تدارک دیده شده در رواق دارالحجه ویژه زائران عرب زبان اشاره و بیان کرد: حجج اسلام والمسلمین محی الدین مکارم،  امان الله، سید ابوالفضل طباطبایی و جعفر اسلامی فر، سخرانان محافل ماه مبارک رمضان در رواق دارالحجه خواهند بود.

منبع: آستان نیوز

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.