جانشین پائولو بنتو در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران کره‌ای با سوالات چالش برانگیزی مواجه شد.

یورگن کلینزمن در دادگاه خبرنگاران کره‌جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای ابتدایی اسفندماه سال گذشته بود که یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی انتخاب شد و حالا به عنوان جانشین پائولو بنتو در اولین مصاف باید تیمش را آماده مصاف برابر کلمبیا کند که روز آینده برگزار خواهد شد.
سرمربی آلمانی تیم فوتبال کره‌جنوبی پیش از دیدار روز آینده برابر کلمبیا در مصاحبه‌ای به کیفیت بالای مهاجمان کره‌ای پرداخته و آنها را در سطح بالایی توصیف کرده است. البته این نشست خبری برای کلینزمن چندان ساده نبود و او مجبور شد در طی این مصاحبه به سوالاتی پاسخ بدهد که برخی از آنها چالش برانگیز بود و با اهداف خاصی از سوی خبرنگاران کره‌ای مطرح شد.

*کاش وقت کافی داشته باشم 
او در کنفرانس خبری پیش از مسابقه در پاسخ به اولین سوال که درباره مهاجمان کره‎‌جنوبی بود، گفت:«آنها کیفیت بسیار بالایی دارند. من در دوران بازی در پست شماره 9 بازی‌ کرده‌ام. کاش وقت کافی داشته باشم و جزئیاتی از تجربیاتم را به اشتراک بگذارم.»

*باید برای خودم زمان بخرم 
کلینزمن که نقش بسیار مهمی در قهرمانی آلمان در جام ملت‌های 1996 داشته، از لی کانگ مهاجم مایورکا به عنوان یکی از بازیکنان نسل آینده فوتبال کره‌جنوبی یاد می‌کند و درباره او می‌گوید:« او کیفیت بسیار بالایی از خود نشان داده است. من بازی‌های مایورکا را تماشا می‌کنم. اگر بتوانیم نمایش خوبی در تیم ملی کره‌جنوبی داشته باشیم، زمان بیشتری را برای پرورش این بازیکنان دراختیار خواهم داشت.» 

*وظیفه من است بهترین بهره را از بازیکنان ببرم 
کلمبیا اگرچه نتوانست به جام جهانی قطر صعود کند، اما در رنکینگ فیفا رتبه 17 را در اختیار دارد که نسبت به کره‎جنوبی با رتبه 25 رنکینگ فیفا جایگاه بهتری دارد. سرمربی آلمانی کره‌جنوبی با تمجید از قدرت اولین حریف خود در چالش جدید اینطور صحبت کرده است:« این وظیفه من است که از نقاط قوت بازیکنانی که در اختیار دارم، بهترین بهره را ببرم.»

*آگاهی من نسبت به فوتبال کره‌جنوبی به مرور در حال افزایش است 
او سپس در واکنش به این سوال که نقاط قوت و ضعف کلمبیا چیست و چگونه باید آماده این بازی شد، در پاسخ به خبرنگاران کره‌ای اینچنین گفته است:«به سختی می‌توان گفت که از نظر تاکتیکی آماده این مسابقه هستیم. مهم این است که با استفاده از نقاط قوت بازیکنان و تقویت این بخش برای مسابقه آماده بشویم. من سعی می‌کنم نقاط قوت بازیکنان را یاد بگیرم و این آگاهی به مرور در حال افزایش است.»

*ما هم مثل کلمبیا گرسنه هستیم 
کلینزمن سپس در واکنش به این سوال که با توجه به عدم حضور کلمبیا در جام جهانی آنها گرسنه به مصاف برابر کره‌جنوبی رسیده‌اند، اضافه کرد:« نتایج اخیر آنها بد نیست ولی ما هم برای کسب پیروزی در  این مسابقه عطش داریم. امیدوارم این دیدار مسابقه‌ای بشود که بتوانیم چیزهای جدیدی از آن یاد بگیریم. فکر می‌کنم در شرایط مساوی با کلمبیا به این مسابقه پا خواهیم گذاشت.»

یورگن کلینزمن به همراه دستیارانش در حال گوشزد کردن نکات تاکتیکی در آخرین تمرین کره‌جنوبی پیش از مصاف با کلمبیا که روز آینده برگزار خواهد شد.

*امیدوارم هواداران فضای دلنشینی برای بازیکنان ایجاد کنند
سوال بعدی از کلینزمن در نشست مطبوعاتی پیش از مصاف برابر کلمبیا درباره نقشه راه کره‌جنوبی برای ورود به این مسابقه بود و او در واکنش به این سوال گفت:« هر مربی‌ای رویکرد خاص خود را دارد و من هم همینطور، اما آنچه اهمیت دارد، شرایط روحی بازیکنان است. می‌خواهیم در اولین مسابقه عملکرد خوبی به هواداران نشان بدهیم و امیدوارم فضای دلنشینی ایجاد شود که بازیکنان لذت ببرند.»

*سه سال تا جام جهانی بعدی برای بهبود زمان داریم 
مهاجم سابق تیم ملی آلمان در ادامه با سوالی درباره تقویت گلزنی در تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی مواجه شد و در واکنش به آن اینطور پاسخ داد:« پس از جام جهانی بسیاری از تیم ها تغییراتی را برای حضور در جام جهانی بعدی ایجاد می‌کنند. سه سال تا جام جهانی بعدی زمان باقی مانده است و ما باید فرآیند بهبود را در این مدت دنبال کنیم. امیدوارم در این روند بازیکنان جوان‌تر از بازیکنان باتجربه نظیر سون هیونگ مین و کیم مین جائه یاد بگیرند و با هم رشد کنند. در حال حاضر برای نتیجه‌گیری درباره این موضوع خیلی زود است. اما امیدوارم شما این روند را زیر نظر داشته باشید (خطاب به خبرنگاران کره‌ای). می‌خواهیم این روند را به خوبی طی کنیم و برای مسابقات بعدی آماده شویم.»

کلینزمن در حال صحبت با چا دو ری به عنوان یکی از دستیارانش. کره‌جنوبی روز آینده در اولسان با کلمبیا مصاف می‌دهد و سپس آماده دیدار برابر اروگوئه می‌شود که چهار روز بعد در ورزشگاه جام جهانی سئول برنامه ریزی شده است.

*فشار نیاورید، به زودی کره‌ای یاد می‌گیرم
سوال دیگری از کلینزمن درباره راه حل‌های او برای غلبه بر مشکلات با وجود مشکلات زبانی و برقراری ارتباط با یک زبان دیگر بود. مهاجم سابق اینترمیلان و بایرن مونیخ در واکنش به این سوال گفت:« اگرچه زبان من برای شما قابل درک نیست، اما جلسات از طریق مترجم برگزار می‌شود. من شروع به مطالعه زبان کره‌ای کرده‌ام. این یک سفر طولانی خواهد بود. اما به زودی به شما نشان خواهم داد که چطور کره‌ای حرف می‌زنم. من سعی می‌کنم راهی برای کاهش دادن جلسات با حضور مترجم را پیدا کنم. کم کم کره‌ای یاد خواهم گرفت و امیدوارم در این مدت به من فشار وارد نکنید.»

*فرهنگ اینجا کاملا متفاوت است
چالش بعدی کلینزمن در کره‌جنوبی وفق‌پذیری با فرهنگ متفاوت این کشور است که یکی دیگر از سوالات خبرنگاران درباره همین موضوع بود. سرمربی جدید کره‌جنوبی به آن اینطور واکنش نشان داد:« جام ملت های آسیا با یورو (قهرمانی فوتبال اروپا) متفاوت است و با مسابقات قهرمانی آمریکای شمالی و مرکزی هم متفاوت خواهد بود. مربیانی که به من ملحق شدند باید سریع یاد بگیرند. در سوی دیگر اما بازیکنان هم باید وقت بگذارند و با تمرکز کارهای ما را دنبال کنند تا به سرعت تطبیق پیدا کنند و عملکرد خوبی از خود نشان بدهند.»

در بخشی از این گزارش که توسط رسانه‌های کره‌ای به طور ویژه پوشش داده شده است، به کارنامه کلینزمن در مربیگری پرداخته شده که به جز جام جهانی 2006 و کسب مقام سومی با آلمان چندان قابل دفاع نیست. این چهره حالا باید در فاصله چند ماه مانده تا جام ملت‌های آسیا فوتبال کره‌جنوبی را با توقعاتی که نسبت به قهرمانی در این کشور وجود دارد، به مسابقات برساند. عملکرد این مربی و تیمش به احتمال زیاد در ادامه حضور او به عنوان سرمربی کره‌جنوبی در جام جهانی بعدی تاثیر مستقیم خواهد داشت و کلینزمن در اولین نشست خبری خود بارها به زمانی که برای نشان دادن تاثیر خود نیاز دارد، اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.