با آغاز ماه رمضان، چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در این ایام مبارک از حدود 30 دقیقه پس از اقامه اذان مغرب تا ساعت یک بامداد، آماده پذیرایی از دلدادگان این امام همام با توزیع چای متبرک هستند.

اعلام ساعت کار چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در ماه مبارک رمضان

به گزارش آستان نیوز، ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت، برکت و رحمت الهی از راه رسیده است و حال و هوای معنوی حرم ملائک پاسبان رضوی را در این روزهای پرنشاط بهاری دوچندان کرده است. در این میان، چه زیباست که شب‌ها پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، مهمان چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در این حرم مصفا شویم و با چای متبرک روزه خود را بگشاییم. 
 

فعالیت ۳ چایخانه
در این ایام، سه چایخانه حضرت رضا(ع) در صحن کوثر، باغ رضوان و صحن امام حسن مجتبی(ع) زیر نظر اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی با توزیع چای شیرین پذیرای عموم شیفتگان انیس النفوس(ع) هستند. 
 

توزیع روزانه ۲۵ هزار لیوان چای
با توجه به فعالیت چایخانه‌های حرم مطهر در دیگر ایام سال پیش‌بینی می‌شود در ماه مبارک رمضان نیز به طور میانگین روزانه 20 تا 25 هزار لیوان چای متبرک با تشکیل صف‌های منظم و مجزای خواهران و برادران در هر کدام از این چایخانه‌ها توزیع شود. 
تمامی وسایل و امکانات داخل چایخانه‌های حضرت رضا(ع) از جمله سماورها، قوری‌ها و... با مشارکت ناذران و خیران بارگاه ملکوتی رضوی تهیه شده است چنان‌که در هر چایخانه به طور میانگین ۱۲۰۰ لیوان در چرخه استفاده وجود دارد. 
همچنین علاوه بر خادمان آستان قدس رضوی، موکب‌های خدمت‌رسان از شهرهای مختلف کشور نیز در ادوار گوناگون به ویژه مناسبت‌ها در ارائه خدمات پذیرایی این چایخانه‌ها مشارکت دارند. 
شایان ذکر است، عموم خیراندیشان می‌توانند در فعالیت چایخانه‌ها و تهیه اقلام مورد نیاز ‌آن‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق درگاه‌های دریافت نذورات آستان قدس رضوی مشارکت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.