صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ۱۱ میلیون کودک در یمن به کمک های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

یونیسف: ۱۱ میلیون کودک در یمن نیاز به کمک دارند

به گزارش قدس آنلاین،  صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ۱۱ میلیون کودک در یمن به کمک های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

یونیسف روز جمعه در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که هشت سال جنگ سخت زندگی میلیون‌ها کودک را در یمن تحت تاثیر قرار داده و باعث شده است تا ۱۱ میلیون کودک به یک یا چند نوع کمک بشردوستانه نیاز فوری  داشته باشند.

این نهاد بین‌المللی هشدار داده است که میلیون‌ها نفر با خطرات سوء تغذیه روبرو هستند، مگر اینکه اقدامات فوری انجام شود.

بر اساس گزارش یونیسف، جنگ  در یمن همچنین بحران سوء تغذیه در این کشور را تشدید کرده است. بیش از ۲ میلیون کودک دچار سوء تغذیه و بیش از ۵۴۰ هزار کودک دیگر که دچار سوء تغذیه حاد هستند، باید فوراً برای ارائه خدمات درمانی و حمایت پزشکی لازم از آنها اقدام کرد.

این سازمان در حساب کاربری رسمی خود در توییتر مطلبی تصویری منتشر کرد که حکایت از رنج کودکان یمن در ۸ سال جنگ  در کشورشان دارد.

«پیتر هاوکینز»  نماینده یونیسف در یمن گفت: «زندگی میلیون‌ها کودک در یمن به دلیل پیامدهای سخت و مداوم جنگ که تصور یا تحمل آن دشوار است، در خطر است».

وی تاکید کرد که یونیسف  به ۴۸۴ میلیون دلار کمک مالی فوری برای ادامه ارائه کمک‌های بشردوستانه نجات بخش در یمن نیاز دارد و هشدار داد که در صورت عدم تامین بودجه لازم، ممکن است مجبور شود کمک‌های حیاتی خود را به آسیب پذیرترین کودکان کاهش دهد.

یونیسف خاطرنشان کرد که کمپ‌های آوارگان در یمن با بیش از ۲.۳ میلیون کودک مملو از جمعیت است و آنها به اندازه کافی برای تامین نیازهای خود برای خدمات اولیه در زمینه‌های بهداشت، تغذیه، آموزش و آب دریافت نمی‌کنند. 

چند روز گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع فلج اطفال و سرخک در یمن هشدار داد.

این سازمان اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد از کودکان یمنی که به سرخک مبتلا هستند، به علت عدم دریافت واکسن است و این کشور نیاز فوری و شدید به واکسن دارد.

پیش از این، این نهاد بین المللی اعلام کرده بود که سوء تغذیه، میلیون‌ها کودک در یمن را از سلامت و توانایی‌هایشان محروم کرده است و با وجود ۲.۲ میلیون کودک دچار سوء تغذیه و بیش از ۵۴۰ هزار کودک دیگر که دچار سوء تغذیه حاد هستند، ما باید فورا برای ارائه خدمات درمانی و حمایت پزشکی لازم از آنها اقدام کنیم.

سازمان ملل نیز  اواسط سال گذشته اعلام کرد که بیش از ۱۹ میلیون نفر  در یمن از گرسنگی رنج می‌برند و این بالاترین سطح گرسنگی از سال ۲۰۱۵ یعنی از زمان آغاز جنگ ائتلاف سعودی و محاصره یمن است.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

دولت نجات ملی یمن طی روزهای اخیر تأکید کرده است که کشورهای متجاوز سعودی و امارات به این کشور باید به تعهدات خود ذیل توافق آتش‌بس عمل کنند؛ قرار بود بر اساس این آتش‌بس، فرودگاه صنعاء بازگشایی شود و موانع ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده برداشته شود و حقوق کارمندان دولت که برای سال‌ها به‌دلیل جنگ پرداخت نشده است، پرداخت شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.